Wat is er nieuw

Overleden vis tussen filter en glas

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BigSalami
  • Startdatum Startdatum
B

BigSalami

Guest
Helling all,

Wij hebben oa een paar platy bumblebees in onze jewel 180 met interne filter en nu wilt het zo zijn dat vanavond 1 van de platys is heengegaan, echter tussen glas en filter in het meest ongunstige plekje en we komen er met geen mogelijkheid bij. We hebben al van alles geprobeerd. Wie o wie heeft enig idee hoe we de vis er het beste kunnen uithalen??

Gr, peter
 
Heb je geen pincet of lang saté stokje ?
Misschien lukt het daar wel mee..
 
Dat is wel een uitdaging.

Maar ook heel vreemd aangezien de ruimte tussen glas en filter normaal maar 2 mm is?

Als je heel dun ijzerdraad er tussen krijgt lukt het miss5 wel.
Wel even de punt dubbel vouwen ivm krassen.
 
Zolang het maar dun en niet scherp is kun je het proberen. Dit kan een blijven probleem zijn en misschien moet daar ook naar kijken alvast.
 
Doorgaans lost (pun intended) het probleem zich binnen een paar dagen vanzelf op.
Een goede bak, kan zoiets wel aan zonder gelijk van slag te zijn.
 
Ja, dan zit er nog een graatje. 🙄
Zou het toch weg halen. 😛
En dicht stoppen.:thumbs:
 
Ik denk ook dat je daar snel niets van terug vindt en in elke bak gaat weleens een vis dood zonder dat je daar erg in hebt. Geen reden voor paniek dus maar zoals Bertus al aangeeft zou ik wel proberen die ruimte op te vullen.
 
Misschien een stuk luchtslang insteken (of doorgesneden) als het te dik is.
Had hier ook zoiets raars. Ik had mijn CO2 flipper net wat anders geplaatst dan regulier.
Met zuignappen tegen de zijwand dan zou ik hem het minste zien. Afstand is paar millimeter en mijn purperkopjes presteerde het tot tweemaal toe om er achter vast te geraken. Gelukkig op tijd ontdekt. Heb er met kit een stuk luchtslang op geplakt en nu kunnen ze het niet meer.
Vervolgens zaterdag bij waterverversing er achter gekomen dat de sleuven van de interne juwel veel te ruim zijn. Twee modderkruipers zaten in de filter (op het droge inmiddels)
Maar goed dat ik gelijktijdig met het leeglopen van de bak het filter schoon ging maken.
Altijd wat te doen zo
 
Waarscheinlijk was de nood niet zo hoog.
We zijn 2 dagen verder.
 
Nu ben ik wel benieuwd hoe of wat Peter heeft gedaan om het op te lossen😀😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan