Ik had bij mijn takkenbak net dezelfde overloop, alleen, had ik geen buis erin zitten, bij mij was enkel de doorvoer aanwezig.
😉
Deze foto was van mijn bak
Het is dus zo,
er zit tussen de buitenkant(glazen plaatjes) en de binnenkant van de overloop ongeveer 2 cm.
Hierdoor gaat het water tussen de plaatjes, het moer(zwaarder vuiligheid)zakt tussen de plaatjes en de binnenkant naar beneden, hierdoor valt de vuiligheid als het ware op die 2 cm breedte(ik kon met een lange smalle eetlepel de vuiligheid om het jaar verwijderen.
Dus het water gaat tussen de glasplaatjes en over de overloop naar beneden.
Beste is dat je deze opvult, eerst met van die groene of zwarte pvc biolballen(ze zijn +- 4cm dik en met veel pinnetjes aan)
Je vult deze tot ongeveer een 6 cm van de oppervlakte van je overloop(binnenkant)
daarop leg je dan een stuk van die blauwe mat van 5cm dikte.
Op je overloop(niet op de glazen plaatjes)leg je een pvcplaatje waarin je zoveel mogelijk gaatjes hebt geboord van 0.5cm grootte, hierdoor gaat je water over en valt er door de gaatjes op de blauwe mat(de blauwe mat waste ik maandelijks uit)dan gaat het water door de blauwe mat, door de bioballen naar je bioloog onderaan.