Wat is er nieuw

Overstap naar LED

  • Onderwerp starter Onderwerp starter David De Meulemeester
  • Startdatum Startdatum
D

David De Meulemeester

Guest
Hoi
Momenteel nog steeds met de standaard TL-buizen van de juwel..
Zou graag overstappen naar LED
Wat stellen jullie voor om te gebruiken?
:thumbs::S
 
diy armatuur met brigdelux en philips luxeon leds
 
Hoi
Momenteel nog steeds met de standaard TL-buizen van de juwel..
Zou graag overstappen naar LED
Wat stellen jullie voor om te gebruiken?
:thumbs::S
Uiteraard weet ik niet waarom je wilt overstappen. Maar, allereerst zou ik willen adviseren om te gaan voor kwaliteit. Vaak denkt men, oh ik ben weinig licht nodig dus ik kan wel uit de voeten met een stripje van... Later wil men iets wijzigen of toch wel graag die plantjes in de bak die vragen om iets meer en er moet weer nieuw gekocht worden. Kwaliteit betekend niet alleen dat de leds het lang volhouden maar ook dat er voldoen kracht aanwezig is om de lichtintensiteit daar te brengen waar het nodig is. Lees eens wat door op deze site onder het forumdeel verlichting, jouw vragen zijn nl. al vaker gesteld. Zelf heb ik ook (kwaliteits-)leds in een sterk beplantte bak. Ze kosten wat meer maar geven ook veel meer! Ik geef bewust nog geen merknaam. Lees en informeer je eerst. Ga niet voor de koopjes van sommige aanbieders, het is meestal rommel en totaal ongeschikt voor aquariums. Kijk ook naar de IP norm. (Voor aquarium is bijvoorbeeld IP68 geschikt)
 
Gisteren dan toch beslist om de Helialux aan te schaffen, alsook de day/night controller :thumbs:


Helialux.JPG
 
nou zet je zonebril maar op 😀 en houd de voedingsbehoefte van je planten in de gaten
weet niet wat je bestand is maar drijfplanten is ook fijn voor ze 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan