Paar vraagjes mbt visbestand Aquatlantis Fusion 200


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Wij zijn nu langzaan aan het sparen voor een nieuw aquarium. We hebben de Fusion 200 (200 x 60 x 70 cm) op het oog. Gaat sowieso een gezelschapsbak worden dan. Ga nog wel meer vragen hierover stellen binnenkort.

Een paar vragen, gebasseerd op huidige bestand:
- Hoeveel Diamantgoerami's kunnen in deze bak?
- Hoeveel vijfstreepbarbelen (grootste aantal van)
- Hoeveel Rode Minors?
- Hoeveel corydoras (bv panda)?

Dan wat extra vragen:
- Wat is leuk om eventueel naast de Diamantgoerami in de bovenlaag te hebben (potloodvissen, halfsnavelbekjes, levendbarenden en nog wat soorten die ik vergeet zijn sowieso uitgesloten). Hoeveel Diamantgoerami's + ander soort zou dan gaan?

- Wat is een leuk iets voor erbij op de bodem? Ben niet zo van de L-Nummers, dacht meer aan Dwergcichliden of iets soortgelijks? Kan dat dan met de corydoras en wat voor invloed heeft dit op het aantal corydoras. Klein groepje naast de corydoras lijkt me wel leuk.

Verder nog op/aanmerkingen?

Is om een ruwe schatting te krijgen van wat mogelijk is en om wat kosten in kaart te brengen natuurlijk.
 
Trouwens nog tips om bijvoorbeeld de Rode Minor te vervangen voor een ander soort vis. Wel een iets groter exemplaar dan, want vinden de Minor wel een van de mooiste van de 'kleinere' vissen.
 
Ik zou voor diamangoeramie,s 1 man 2 vrouwen doen. Vijfstreep barbelen 10 of 15 stuks. Deze zijn vrij schuw als ze met weinig zijn maar een heel leuk visje. Corrydoras panda,s zou ik er 15 of 20 nemen. Snavelbekjes vind ik erg leuk visje.
 
Ik zou voor diamangoeramie,s 1 man 2 vrouwen doen. Vijfstreep barbelen 10 of 15 stuks. Deze zijn vrij schuw als ze met weinig zijn maar een heel leuk visje. Corrydoras panda,s zou ik er 15 of 20 nemen. Snavelbekjes vind ik erg leuk visje.

Dank voor je antwoord. Ik denk dat het wel wat uitgebreider mag persoonlijk. Heb nu namelijk in een Rio 180 (1 meter) twee diamantgoerami's (1 m / 1 v) en twaalf vijfstrepen. Vijf Rode Minors en vijf Corydoras panda. En nog vier Otocinclus en twee Pristella Maxilaris als restant. Gaat allemaal prima. :)
 

Terug
Bovenaan