Paar vraagjes neocaridina

Thor

New member
Lid geworden
22 september 2023
Berichten
2
Leeftijd
17
1: Hoe kan ik de levensduur 'natuurlijk' verbeteren?
2: Zijn er enige voorkomende ziekten en parasieten waarmee ik rekening moet houden?
3: Wat zijn effectieve preventieve maatregelen tegen ziekten/parasieten?
4: Hoe wordt hun kleur genetisch bepaald
5: Wat is het belang van het selecteren van de juiste combinaties neocaridina voor de voortplanting?

Heb deze antwoorden nodig voor een school project met de neocaridina kweken. Bedankt alvast.
 
Waar haalt je school die garnalen dan vandaan?
En wat gebeurd er mee als het practicum af is
 
Waar haalt je school die garnalen dan vandaan?
En wat gebeurd er mee als het practicum af is
Ik ken meer scholen waar een bak staat en dan wordt er in de vakantie door leerlingen of leraren voor gezorgd. Op de school van mn dochter hadden ze ook een bakje namelijk.
 
En jij tijdens de vakanties natuurlijk de garnalen quota bijhouden.dan kan ik het plaatselijk onderwijs hier in de bijlmermeer ook wel met levend spul gaan voorzien.
Hoofdvraag van mij is , waar haalt de school de supply vandaan?
 
Mag je van school geen Google gebruiken dus probeer je hier wat info te vergaren? In mijn tijd gingen we met vragen naar de mediatheek 😂 maar deze generatie wilt graag gediend worden geloof ik 😇 succes met de zoektocht en het maken van een verslag! You can do it!!!
 
1: Hoe kan ik de levensduur 'natuurlijk' verbeteren?
2: Zijn er enige voorkomende ziekten en parasieten waarmee ik rekening moet houden?
3: Wat zijn effectieve preventieve maatregelen tegen ziekten/parasieten?
4: Hoe wordt hun kleur genetisch bepaald
5: Wat is het belang van het selecteren van de juiste combinaties neocaridina voor de voortplanting?

Heb deze antwoorden nodig voor een school project met de neocaridina kweken. Bedankt alvast.
1: Door de voeding te geven die ze ook in de natuur krijgen.
2 : In de natuur zullen de zwakkeren eerder ten prooi vallen, in ' onze ' bakjes niet en dan kunnen de zwakkere diertjes overleven en voor nakomelingen zorgen met bijhorende problemen. Kwa ziekten is er bv. De ring of death ( vervel probleem )
3.De natuurlijke omgeving nabootsen met de bijhorende waterwaardes bv.
4.Ze zullen altijd terug gaan naar de wildkleur na verloop van generaties, door selecteren kan je dat voorkomen.
5.Het belang is dat je de kleur houdt die je wil, voor de gezondheid van de garnalen maakt het niet uit, als je niks doet kwa selecteren heb je na meerdere generaties bruine/doorzichtige garnalen i.p.v mooi gekleurde.
 
Terug
Bovenaan