Wat is er nieuw

paar vragen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter melissa344
  • Startdatum Startdatum
M

melissa344

Guest
hallo

ik heb vandaag mijn nieuwe planten binnen gekregen
1 plant weet ik de naam niet meer van de andere zijn watervorkjes ik heb een pluk als drijfplant en heb ook een paar geplant zou die geplante watervorkjes groeien? en snel?

ik heb vorige week ook een ander aquariumpje gehaald die is aan het indraaien ik ga binnekort een verwarming halen wand er zat alleen een pompje bij.

maar heb der ook plantjes erin maar er zit nog geen goede bodem in (ga ik binnekort ook even halen)
maar ik heb der geen licht bij
en er zit alleen een glasplaatje op het is een super fish aquarium.

hoe kan ik er licht in krijgen?
wand ik wil over een poosje ook als ik alles heb en alles mooi wil ik er een kweekbakje van maken voor babyvisjes

gr melissa
 
Er bestaan lampenkappen die je op de zijkant(en) moet monteren

Hoe snel je planten groeien hangt af van de voedingsstof die ze het minst voorhanden hebben
 
oke en dat kost zeker vet veel geld?
 
Zoek eens op zooplus of gwn Google

Heb nu geen laptop bij de hand dus links geven ligt moeilijker
 
Lampen zijn idd aardig prijzig. Ik ga het nu proberen met een lampje van de ikea (gewoon een normaal lampje) en kijken hoe dat werkt.

De lampen voor aquaria zijn speciaal gemaakt dus hebben hoogstwaarschijnlijk beter resultaat omdat het simpelweg meer kwaliteit is.

Qua plantenbemesting heb je ook aardig wat keuze. Bij de ene plant voldoet een klei of laterietbolletje bij de wortels en de andere plant heeft vloeibare plantenvoeding nodig.
 
Klopt niet helemaal wat je zegt. Gewone bouwmarktlampen (Philips, Sylvania) met kleurcode 840 en 865 geven een prima resultaat. Perfect licht voor planten eigenlijk en ze zijn een stuk goedkoper.
 
ja ik had al wel daarvoor op internet gekeken maar ik vind zeaardig duur zijn er ook makkeijke tijdelijke niet zulke dure oplossings?
 
das wel heel duur.
kan ik ook een gewone lamp erbij plaatsen?
voor eerst even? tot ik een andere lamp heb gevonden?
 
Wie niet waagt, wie niet wint.

Geen idee, ben absoluut geen expert op het gebied van lampen. Denk dat het wel kan. Ik wil er een bak mee gaan opstarten dus tja... 😛
 
ik had ook al een led lamp bij de ikea gezien zou dat kunnen?
 
ik had eerder ook een klein aquarium en daar zat een gewonen led lamp in maar daar deden de planten het ook super op id dat hetzelde dan als je een led lampje koopt?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan