paars bruine alg

H

haatweeoo

Guest
Dag,de paars bruine alg zoals eerder beschreven in dit forum,heb ik ook.
Is daar ooit een oplossing voor gekomen?
 

Bijlagen

  • 20210301_100901.jpg
    20210301_100901.jpg
    452.1 KB · Weergaven: 125
  • 20210301_100927.jpg
    20210301_100927.jpg
    521 KB · Weergaven: 113
Ik las net op welk topic je bedoeld maar als ik je foto s zo bekijk lijkt het wel op een vorm van blauwalg. Is het een soort vettig vlies?
Heb je de waterwaarden bij de hand en hoevaak ververs je en heb je verder wat info over de bak zoals de verlichting de maat en welk filter je gebruikt en wat je aan voeding toevoegt?
 
Dag,de paars bruine alg zoals eerder beschreven in dit forum,heb ik ook.
Is daar ooit een oplossing voor gekomen?
Dit bericht schreef ik in je eerder bezochte topic aangaande paars/bruine alg.

Je licht zal onvoldoende zijn. 2400 lumen lees ik bij de gegevens van je TL buis. Dat is ruim te weinig voor je planten. Nu nog even over je plantenvoeding. Ik lees iets over Profito. Dit alleen is zeker onvoldoende waarbij ook nog vertelt moet worden dat Profito geen Nitraat of Fosfaat, toch van belang voor planten, bevat. Trouwens de meeste van de planten in onze bakken zijn moerasplanten die ook bodemvoeding nodig zijn. Hou er rekening mee dat bij verhoging van je lichtintensiteit, beslist nodig dus, de vraag naar mijn eerder genoemde plantvoeding vormen toeneemt. Je verhoogde lichtduur moet je zo'n 8 uur per dag laten duren moet ik er nog even bij vermelden.

Nu hebben we nog geen gegevens over je bak. Hier kan je in ieder geval een naar kijken om te kijken of dit mogelijk van toepassing is voor jouw bak. In ieder geval is het goed om zoveel mogelijk gegevens aan ons door te geven over je aquarium, verlichting enz.
 
Water waardes heb ik niet.
Het is mi geen blauw alg,het ruikt niet zo kenmerkend.
Dit aquarium draait 2,5 jaar,waarvan ruim 2 zonder enig probleem.
Er zijn geen aanpassingen gedaan qua verlichting,verlichtingsduur,watertemperatuur,vissenbestand.

Het aquarium:
Afmetingen:120x50x60 (LxBxH)
Filter:EHEIM professionel 3 1200XLT(+/-1200 Liter per uur )
Verlichting:4x36 watt,aangestuurd door een TC 420 controller.14 uur per dag,waarvan 8 uur op maximaal 70%,en 6 uur op of aflopend naar 70% of 0%.
Geen voedingsbodem.Grind van 2-3 mm.
Verversing:1 maal per week 20%.
Temperatuur 24-24,5 C
 
Op de tweede foto oogt het wel als een soort vel of vlies. Is het dat dan niet?
 
Ja,het lijkt op grotere oppervlakten zoals ruiten en bladeren een vel.
 
Dan denk ik echt aan een vorm van blauwalg die ook in andere kleuren kan opduiken.
 
Terug
Bovenaan