Wat is er nieuw

Paartje antennebaarsjes of school ringbandsnoekjes in aquarium

De leidse glibber

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2020
Berichten
150
Leeftijd
27
Sinds een tijdje ben ik bezig met het inrichten van mijn nieuwe aquarium, ik was nog op zoek naar kleurrijke vissen en een paartje antennebaarsjes of 8 ringbandsnoekjes leek me erg leuk. Alleen vroeg ik me af hoe deze samen zullen gaan met mijn andere vissen?

Mijn aquarium is 200L (100 x 50x40), 25°C en ongeveer 50/50 kiezels en filterzand.
Ik heb 2 pompen, veel planten, platte stenen en een grote mangrovewortel.

Ik heb op dit moment de volgende vissen:
8 corydoras
21 kardinaaltetras
1 siamese algeneter

De Kardinaaltetras zorgen wel voor een leuke kleurrijke toevoeging, maar mijn overige vissen zijn vrij donker en blijven het grootste gedeelte van de tijd op de bodem.

Wat raden jullie aan als ik een leuke kleurrijke midden/bovenlaag in mijn aquarium wil creëeren, een paartje antennebaarsjes of ringbandsnoekjes?

Alvast bedankt!
 
Koppel antennebaarsjes zwemmen vooral onder
Ringbandsnoekjes boven
Maar onder heb je al corydoras...
 
Ja 2 antennebaarsjes lijken mij gewoon erg gaaf! Maar wat je zegt inderdaad, de bodem is al druk bezet. Hebben jullie nog andere tips qua soorten midden/bodemvissen die mijn aquarium echt een kleur geven, of is een schooltje ringbandsnoekjes daarvoor al de juiste optie?
 
Antennebaarsjes en corydoras gaan prima samen. Maar niet alle corydoras doen het goed bij de hogere temperatuur waar de antennebaarsjes van houden (zo rond de 28 graden). Als je niet hoger wilt gaan dan die 25 graden zou je eens kunnen kijken naar de altispinosa, familie van het antennebaarsje maar word wat groter.
 
Ik heb hem even opgezocht en vind het een erg mooie vis! Raden jullie aan er 1 of 2 te kopen, en hoe gaan deze samen met mijn overige vissen? De siamese algeneter die ik heb kan namelijk wel tot 15cm groeien.
 
Ik zou zelf voor een stelletje gaan. De altispinosa gaat prima samen met de rest van je visbestand.
 
Ik vraag mij af of de altispinosa of ramerezi samen met de siamese algenteter kan. Heb je de Gyrinocheilus aymonieri of de Crossocheilus oblongus .De eerstgenoemde kan als hij ouder
wordt nogal een territoriaal in je bak zijn.
 
Ik heb een Crossocheilus Oblongus van zo'n 5cm, dus ik denk dat daar wel een paartje Altispinozas bij zou kunnen. Zouden er dan eventueel ook nog een paar kleurrijke midden/bovenvissen bij kunnen, of zou het dan te vol worden?
 
Ik heb zelf 4 altispinoza in mijn rio 180. Leuke vissen. Veel schijn gevechten en stoer doen. Veel show weinig inhoud. Laten de corydoras die ik er in heb compleet met rust.
 
Voor bovenin een schooltje bijlzalmen?
Of er nog Altispinoza's bii kunnen vraag ik me af. De bodem heb je al aardig vol lijkt me.
Ik heb een 80 cm aquarium en dat is voor de apisto's . Ik heb geen corydoras op de bodem want dat zou te druk worden voor ze .
Deze vissen willen wel een rustige bodem waarin ze hun territorium kunnen maken, de corydoras banjert daar door heen en de algeneter heeft ook zijn gebied.
 
8 corydoras en een paartje altispinoza zouden echt geen problemen moeten geven.
Een schooltje bijlzalmen zijn inderdaad een goede optie voor bovenin. Leuke visjes, let er alleen op dat ze springers zijn.
 
ringbandsnoekjes zijn geen schoolvis. Daar hou je best niet te veel mannen samen.
De temp is ook aan de hoge kant voor ze.
 
Okee bedankt voor de tips allemaal! Ik denk dat ik me wat meer ga verdiepen in de altispinozas, maar dat deze zeker een optie zijn. Qua kleurrijke vissen bovenin vind ik bijlzalmen en potloodvisjes eigenlijk iets te donker, zijn er misschien nog andere leuke opties voor kleurrijke vissen die samengaan met de rest (hoeft niet per se een schooltje te zijn)?
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: avond Andre
      Terug
      Bovenaan