Pachytriton labiatus, vuurbuikasalamander


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,142
Locatie
Rotterdam
Hallo, ik heb al 3 of 4 jaar een labiaten, Gekocht als Chinese vuurbuik met twee andere vuurbuikjes. Nou zijn die twee echte Chinese vuurbuikjes binnen een maand op gegeten door de labiaten. Begevement haalde de salamander de 10cm en was het voor mij duidelijk dat het geen Chinese vuurbuik was.

Nu zit dit beestje in een 80cm bak en wil ik hem gaan verhuizen naar een 1,2m bak. Ik vind de salamander zelf echt heel saai. Prachtig beest maar saai.

De bak wordt hillstream want dat is zijn normale habitat. Verder heb ik eigenlijk niks kunnen vinden over deze salamander. Heeft iemand misschien iets meer informatie over de labiaten? en denk je dat deze samen zou kunnen met sewelia's of zoiets als rhino's?
 
goed punt, heeft iemand ervaring met de lipsalamander?
 
In een ver verleden had ik er ook zo eentje van uiteindelijk zo'n 15 cm. Deze hield ik in een paludarium met klauwkikkers (Silurana tropicalis), vuurbuikpadjes en een flinke Labeo bicolor. Dat ging gewoon goed, maar miscchien had ik een rustig individu (dat ik flink gevoed hield).
 
In een ver verleden had ik er ook zo eentje van uiteindelijk zo'n 15 cm. Deze hield ik in een paludarium met klauwkikkers (Silurana tropicalis), vuurbuikpadjes en een flinke Labeo bicolor. Dat ging gewoon goed, maar miscchien had ik een rustig individu (dat ik flink gevoed hield).
lapsalamanders zijn erg sloom en best dom eigenlijk. Ze eten niet totdat het echt recht voor hun neus zit dus zoiets als dwergklauw krijgen ze nooit te pakken. Kleine andere domme salamanders zijn voedsel jouw beestjes zijn best groot vergeleken met kleine salamandertjes van 4cm. Maar niemand heeft echt ervaring over ze op een habitat/biotoop/kweek niveau?
 

Terug
Bovenaan