Paddenstoel

  • Onderwerp starter Tristan Van Bockstal
  • Startdatum

T

Tristan Van Bockstal

Guest
Hoi!

Ik weet niet goed hoe aan deze post te beginnen, maar er is een paddenstoel op het hout dat boven de waterlijn steekt aan het groeien.
Is dit schadelijk? Moet ik hem wegnemen? Hout wegdoen?

Als dit in het foute subforum zit, stuur dan even een berichtje aub :)
IMG-20190617-WA0000.jpeg
 
ziet er niet uit als een paddenstoel. Het hout ziet eruit als goed aquahout. Ik zou het schimmel verwijderen uit de bak. Of je kan het laten zitten en je waterwaardes goed in de gaten houden.
 
ziet er niet uit als een paddenstoel. Het hout ziet eruit als goed aquahout. Ik zou het schimmel verwijderen uit de bak. Of je kan het laten zitten en je waterwaardes goed in de gaten houden.
In het midden van de foto is duidelijk een paddenstoel te zien Anders;)
 
Die zie ik ook leuk hoor.
Zolang die niet in je water komt kan het sowieso geen kwaad.
 
Kan die geen sporen of weet ik veel wat loslaten wat nadelig voor je bak kan zijn?
 
Een paddestoel is eigenlijk het lichaam van een schimmel. En schimmels in of vlak boven je aquarium... ik weet het niet maar zou er zo op het eerste gezicht niet dol op zijn.
 
Lijkt me ook niet Ben want als die sporen laten vallen dan heb je er denk ik snel meer.
 
Een paddestoel is eigenlijk het lichaam van een schimmel. En schimmels in of vlak boven je aquarium... ik weet het niet maar zou er zo op het eerste gezicht niet dol op zijn.
En die schimmel kan heel goed *in* het hout zitten, wat iets zegt over de kwaliteit en/of levensduur van het hout. Toch?
 
Lijkt me ook niet Ben want als die sporen laten vallen dan heb je er denk ik snel meer.
Daarbij, ooit is het gedaan met die paddestoel, valt mogelijk in het water. Heel veel paddestoelen zijn giftig. Geen idee wat deze soort is.
Misschien dat vissen er dan van proberen te eten, of het gif komt in het water.

Ik zou hem in dit stadium verwijderen.
 

Terug
Bovenaan