Wat is er nieuw

Palmbladeren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ZooZa
  • Startdatum Startdatum
Z

ZooZa

Guest
Hallo 😀
vroeg mij een beetje af, kunnen Palmbladeren in het aquarium gedaan worden als bodembedekking?
ik zag deze:

110827033737237957.jpg

gaf mij wel een beetje de tropische feeling namelijk, en zoja, waar we die kunnen vinden
~Wessel

Zo op de foto te zien kan het dus niet 😉

Tja op de Caribische eilanden zijn ze volop te vinden denk ik 😉

Haha leuk hoor 😛 even serieus, is het verstandig om te doen? Zijn ze giftig of iets? Had dat ergens gelezen
En zoja/zonee, welke soorten worden dan aangeraden XD

Het vinden zal niet zo'n probleem zijn bij vrijwel ieder tuincentrum verkopen ze palmen. Of de bladeen giftig zijn oid zou ik niet weten 🙂

Kan me herinneren dat hier weleens een topic over is geweest,zou je ff moeten zoeken via de zoekfunctie.

Gedroogd blad zal vergaan zoals elk ander droog blad, lees nergens iets over afgifte van gif eigenlijk.
Moet zeggen dat ik ze in de tuincentra bij ons in de buurt nooit heb zien liggen.

Ook niet zien hangen aan stammen Mark? 😉

Was er toevallig vandaag, zag de palmen staan, maar durfde er niet echt eentje aan te schaffen XD wist dus niet zeker of ze giftig waren of niet
ik zal even dat topic opzoeken, bedankt!!! 😀
Ik check het wel even 😉

Haha.
Palmen maken volgens mij niet zo snel nieuw blad aan dus om speciaal daar zo'n ding voor aan te schaffen lijkt me niet de moeite.

Dat dacht ik ook ja, zijn trage groeiers, heb je elke paar jaar een nieuw blad 😉
Gedroogd kan ik het zo niet vinden, op het internet tenminste..

Nee ik ook niet nee, misschien even vragen bij een kas, die zullen wel vaker dorre bladeren eruit halen toch?

Ik heb binnenkort wel een enorme lading bladeren van een bananenplant,is dat wat voor je?

Hoe kom jij daar nou weer aan XD maar ik zie dat mensen ze soms gebruiken voor garnalen, ik zal even wat meer info opzoeken en dan laat ik het wel weten!!

Heb hier een enorme (jungle) plant in de tuin staan maar in de winter kakt hij in vanwege de kou.

Oh grappig, nou als ze via de post kunnen zou dat inderdaad wel kunnen ja 😀

Zou kunnen,moet ik ze oprollen want zijn bladeren van ongeveer een meter bij 50cm 😉
Knip je daar stukken uit in bladvorm die in je bak passen bv.

Oja dat is een goed idee hahaha
vallen de bladeren nu al met bakken uit, of duurt dat nog even, want dan zal ik er nog even over denken en dan kan ik je bijvoorbeeld nog een PB'tje sturen 😉

De bladeren vallen niet uit maar verwelken beetje bij beetje.
Kan ze nu al afknippen en laten drogen natuurlijk,hoor ik het wel van je tegen die tijd.
Probeer ik alvast een deel te verhandelen 😉

Seabait zei:
De bladeren vallen niet uit maar verwelken beetje bij beetje.
Kan ze nu al afknippen en laten drogen natuurlijk,hoor ik het wel van je tegen die tijd.
Probeer ik alvast een deel te verhandelen 😉

John eet eerst alle bananen op en verkoopt daarna de bladeren 😉

Ondanks de naam heb ik er nooit bananen aan gezien John 😉
Anders zou ik ze toch niet opeten trouwens...

Ja ik denk dat anderen er ook best in geinteresseerd zijn, zien er best tropisch uit lijkt mij, en natuurlijk 😉
ik zie ze niet veel, maar ik denk dat er best veel anderen zijn? ik in ieder geval wel, ik stuur binnenkort een PB'tje 😉

Worden niet zo heel veel gebruikt in aquaria denk ik.. al heb ik het wel liggen voor de garnalen, komt op mij over als een vrij stugge soort blad wat niet zo snel vergaat, ik kan het mis hebben want ik heb 't net een week of 2 in mijn garnalenbak liggen.

Die palmen in de winkel worden behandeld met glansspray. Zo glanzen de planten mooier en gaan de mensen sneller tot kopen over.

Vroeger liep ik stage bij een tuincentrum en heb ik weleens een hele dag kamerplanten behandeld met glansspray. Je spuit dat op de bladeren en dan wrijf je het goed over het blad met een doek. Zelfs bij planten met een paar 100 bladeren wordt dit gedaan. Dit doen ze alleen bij kamerplanten en niet bij tuinplanten.

ZooZa zei:
Ja ik denk dat anderen er ook best in geinteresseerd zijn, zien er best tropisch uit lijkt mij, en natuurlijk 😉
ik zie ze niet veel, maar ik denk dat er best veel anderen zijn? ik in ieder geval wel, ik stuur binnenkort een PB'tje 😉

Ik heb ze eens gekocht voor de garnalen maar ze aten ze niet erg snel op moet ik zeggen. Ze hebben liever Mullberrieblad hier.

kellemes zei:
Worden niet zo heel veel gebruikt in aquaria denk ik.. al heb ik het wel liggen voor de garnalen, komt op mij over als een vrij stugge soort blad wat niet zo snel vergaat, ik kan het mis hebben want ik heb 't net een week of 2 in mijn garnalenbak liggen.

Dat bedoel ik met mn post van net dus ook 😀 😉

Tja sorry grote vriend 😉
Mijn garnalen waren er minder happig op maar die van een ander vinden ze wellicht wel lekker 😀 😀 😉

Als tegemoetkoming heb je van mij nog een cola tegoed op de beurs hoor :deal: 😉

Misschien zijn de Zeeuwse bladeren wel lekkerder John 😀

Ja zijn ze gek op. Koop ik bij onlineaquariumspullen.nl

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan