panaque


Mazerga

Well-known member
Lid geworden
15 augustus 2017
Berichten
182
Leeftijd
41
Iemand ervaringen met deze vis-soort? Blijft dit interessant uitziend visje van plantjes af? Eet deze graag een stuk hout? of is het een mix van hout, planten en dierlijk voedsel/ visjes? Hoe groot wordt deze soort visjes? Omstandigheden waarin die het best gehouden worden? Aantallen etc?

Groetjes!
 
Kun je geen informatie vinden door de zoekfunctie te gebruiken? Anders heeft AquaInfo vaak ook een hoop informatie. Je bent natuurlijk van harte welkom op het forum maar je bent waarschijnlijk niet de eerste die meer informatie over deze vis wil.
 
ondertussen genoeg info gevonden en tot het besluit gekomen om geen panaque oid in het bakje te doen...
 
Weet niet hoe groot je bakje is? Maar zijn corydoras dan geen leuke optie? Genoeg kleuren en varianten, al waarderen ze wel een zandbodem. Niet elk bodemtype is geschikt voor deze leuke vissen

edit; al geldt dat ook voor andere bodembewoners :juggle:
 
rio450 is het bakje, zandbodem natuurlijk, en corydorasjes sowieso... dat vind ik bij de leukste visjes die je kan vinden... Brochis stonden ook in mijn verlanglijstje, maar mijn vriendinnetje zag dat niet zitten voorlopig...

Andere bewoners zullen zijn: altispinosa, en dan een schooltje vuurneons dacht ik...
 
't is een rio'ke van 1m50 en ik wil het aangenaam houden voor alle visjes...
 
Mijn panaque eet bijna alles, hout, droogvoer wat achter blijft, hij duikt nog wel eens op een mossel en schraapt ook nog eens de algen van de ramen.
 
Ik heb 2 panaqolus L-204 in mijn bak. Deze worden niet zo groot en zijn goed te doen in een 1,5 meter bak mits goed ingericht. Die van mij zijn vrijwel altijd op een stuk hout te vinden maar eten ook diverse tabletten en diepvries voer. Ze zijn gek op mosselvlees:chef:
 

Terug
Bovenaan