Pangio Kuhlii of slangenvisje in mijn aquarium?

C

CasaDiVecchio

Guest
Hallo,
Ik wil graag een aantal Pangio Kuhlii's in m'n aquarium houden. Mijn bak is 60l ltr, de bevolking is: 6 neon tetra's, 3 pantsermeervallen 6 kegelvlekbarbeeltjes, 6 guppy's, 3 Anatome Helena's. Verder heb ik nog de nodige vuurgarnaaltjes. Ik heb redelijk veel beplanting en ook nano amandelboombladeren op de bodem. Kan ik met deze combinatie (vooral de garnalen) Pangio Kuhlii's houden, en zo ja hoeveel worden er aanbevolen?
 
Modderkruipers zitten graag samen met soortgenoten en 4 stuks is wel minimaal maar welke pantsermeervallen heb je?
Als het geen hele grote soort is is het misschien leuker om er daar wat meer van te nemen en de guppen weg te doen bv.
Welke bodembedekking heb je precies?
 
De bak zit al aardig aan de max. qua bevolking, dus daar zou ik niet nog een groep vissen bijzetten.
 
Wil je echt kuhli's zien in de bak dan moet je er minstens 15 in doen, dan pas komen zij goed tot recht. Met 60 liter ga je dat niet redden en zit eigenlijk nu al te vol.
Wat beter is: Kiezen tussen de neon's of kegelvlekken. Als de keuze is gemaakt dan uitbreiden naar een schooltje van 9 en de pantsermeervallen (neem aan Corydoras) uitbreiden naar 6.
 
Mijn bak is 130cm lang, ik heb er "slechts" 7 kuhli's in. Als je even voor de bak staat en tussen de planten kijkt zie je er steeds verschillende rondscharrelen.
Lang geleden een bak van een meter, daar moest je steeds geduldig naar ze op zoek...(terwijl hij ook dicht beplant was)
Het kan echt enorm verschillen hoor.
Veel hangt af van de inrichting, maar ik denk dat de beestjes ook hun karakter hebben en dat je op dat vlak wat "geluk" moet hebben.
 
Beetje lullig zitten ze veel te klein en idd je bak zit al vol genoeg.
 
Ik wil ook modderkruipers halen heb er alleen wat tetra's in zitten , ik heb ook een 60 liter . zou ik er bijvoorbeeld 5 in kunnen doen ??
 
Gaan ze trouwens samen met een algeneter ??
 
Kijk je ander topic eens.
zacht ,licht zuur water.

Deze soort is in zacht, iets zuur water gemakkelijk te houden. De dieren vragen een goed beplante bak met een zachte bodemlaag en veel stenen of kienhoutwortels om tussen weg te schuilen. Ze houden van gedempt licht, Dit is zelfs in een sterk verlichte bak te realiseren door plaatselijk dichte bodembegroeiing (bijv. met kleine Crypto's). de modderkruipers eten 's nachts, geef ze dus hun voer pas kort voor u de lampen uitdraait. Ze zijn vooral verzot op kleine wormpjes.
 
Ik heb zelf 6 Kuhlis, en ze zijn heel actief, dus ik raad om zeker 5+ te nemen
 
Terug
Bovenaan