Wat is er nieuw

Papegaai vis eieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Minimo
  • Startdatum Startdatum
M

Minimo

Guest
Goede dag,

Ik heb sinds kort twee papegaai vissen in mijn aquarium zitten. Ze gedragen zich al een paar dagen vreemd ( heel territoriaal over een hoek en al het grind op de bodem weg gegraven) nu kom ik net thuis en zie dat er allemaal eitjes tegen de pomp aan zitten. Een van de twee zwemt er ook steeds tegen aan ik neem aan dat deze ze bevrucht.

Nu vraag ik mij af hoelang het duurt voordat deze uit zullen komen en hoe kan ik er voor zorgen dat zo veel mogelijk baby vissen het overleven?

Alvast super bedankt
IMG_0510.JPG

De mannelijke vissen van deze kruising zijn 99,9% onvruchtbaar. De kans dat ze bevrucht zijn zijn nihil.

De mannelijke vissen van deze kruising zijn 99,9% onvruchtbaar. De kans dat ze bevrucht zijn zijn nihil.
Dat schijnt een fabel te zijn die niet klopt.

Ethisch vraagstuk is of je dergelijke vissen die een kruising zijn tussen een oppervlakte azende Cichlide en een grondetende Cichlide (beest weet daardoor niet eens hoe het zich moet gedragen) met ook nog eens een door selectief fokken verkregen zwaar misvormt lichaam moet willen vermeerderen.

dat 99.99% onvruchtbaar is geloof ik ook niet, daar zijn ze teveel voor in de handel.

uit laten komen komt vanzelf, daarna voeren met artemia nauplien maar dan komt de grootste vraag.
waar ga je al die jongen laten? zo populair zijn deze vissen niet.

dat eroverheen zwemmen is trouwens wss geen bevruchting meer maar het bewaaieren van de eitjes voor verse zuurstof. oftewel het verzorgen van de eitjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan