Wat is er nieuw

paracheidon simulans met zwarte plekjes

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Roel_H
  • Startdatum Startdatum
R

Roel_H

Guest
Een van mijn paracheidon simulans heeft sinds kort wat zwarte vlekken. Hij eet goed en gedraagt zich normaal. Weet iemand wat het is en wat ik het beste kan doen?
4HrdP0y_96_CTM9sRJ_ODWqS84lZZXee.jpeg


Alvast bedankt!
 
Hebben je andere vissen het ook? Het klinkt mij niet bekend in de oren in ieder geval.
 
Alle visen op de foto zijn mager. Hoe vaak voer je? Die Simulans zou ik dood maken dat wordt niets meer.
 
Nee alleen die ene. Hij is inderdaad wat magerder dan de andere simulans maar eet niet merkbaar minder.
Ik voer ze om de dag, daar lijkt me niets mis mee.

Heb je ook een goed argument om hem dood te maken? Een besmettelijke ziekte? Want zo vind ik het een nogal stom advies. Zoals gezegd gedraagd hij zich normaal en lijkt er geen last van te hebben.

Kunnen vissen ook verkleuren door ouderdom, zoals mensen ook ouderdomsvlekken krijgen?
 
Die Corydoras zien er ook erg mager uit. Uit jarenlange ervaring weet ik dat zulke magere vissen als die simulans er niet meer bovenop komen. Ik weet niet wat hij heeft maar uit voor zorg gaat zoiets er bij mij meteen uit! Ouderdomsvlekken komen niet voor bij vissen.
 
Om de dag voeren hoeft niets mis mee te zijn, maar ik moet zeggen dat ik het met Botia eens ben dat ik ze er allen magertjes vind uitien.

En je zou de eerste niet zijn die de Corydoras het verkeerde voer geeft, dus maar even deze vraag: wat voer je?

~ Ivo
 
De corydoras voer ik van die algentabletjes, maar die heb ik pas gisteren gekocht (de vissen). Misschien tijdelijk dagelijks voeren om ze wat te laten aansterken?
 
Dus, het feit dat Corydoras carnivoren zijn nieuw voor je? Als ze alleen algentabletten krijgen is mijn verwachting weinig positiever dan dat ze stukje bij beetje zullen aftakelen. Naar de winkel rennen om Sera vipachips of iets dergelijks te halen in dat geval: tabletten met een hoog dierlijk eiwit gehalte.

Wat voer je de simulans?

~ Ivo
 
Dat is een zeer vaak gemaakte fout algentabletjes voor Corydoras, terwijl het geen algeneters zijn.
 
Ja dat is nieuw voor me bedankt voor de tip! Toch jammer dat die algentabletjes me zijn aangeraden in de winkel.

In een andere bak heb ik een kogelvisje die ik muggenlarfjes voer, eten de panda's die ook?
 
De simulans eten vlokvoer, muggenlarven en ze eten ook wel van die tabletjes
 
Dierenwinkels weten helaas zelden iets van visvoeding. Corydoras eten heel graag muggenlarven.
 
Mooi, bedankt voor de tips. Ik zal ze een tijdje dagelijks wat voeren om ze wat te laten aankomen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan