Paracheirodon simulans samen met cardinaal en/of neon tetras?


J

J66

Guest
Paracheirodon simulans samen met cardinaal en/of neon tetras?

mag je dit mixen of is dat geen goed idee? zo niet, waarom niet?
 
Simulans en inesi (neon) mixen niet lekker door temperatuur verschil.

Mixen met kardinalen gaat kwa temperatuur beter.

Maar waarom zou je dat willen?
 
Als dit voor je 70L bak ik zou ik kardinalen afraden. Zijn qua gedrag te druk en hebben toch wel een grotere bak nodig
 
Okay, dank voor de antwoorden! wat vinden jullie de leukste soort? n.b. is er een soort die het meest reflecteert?
 
Ik vind de Paracheirodon simulans veel mooier dan kardinalen en neon tetra.
 
Kan je aangeven waarom of wat je mooier vindt?

Ze komen ook mooi uit op een lichte / geen achtergrond. Bij de neon tetra en kardinaal is dat wat minder bij een lichte achtergrond. Ze scholen best goed. Ik vind de kleur blauw heel mooi Bij de neon tetra en kardinaal heb je ook het rode nog erbij wat ik minder vind op een of andere manier. Maar blijft een mening natuurlijk.
 
dank je wel nigel! en de anderen natuurlijk! ik ga eens rustig nadenken en vergelijken in de winkels
 
dank je wel nigel! en de anderen natuurlijk! ik ga eens rustig nadenken en vergelijken in de winkels
In winkels zijn alle vissen van kleur af door stress. Youtube filmpjes bekijken is een betere manier.
 
In winkels zijn alle vissen van kleur af door stress. Youtube filmpjes bekijken is een betere manier.

dat viel mij erg op met een stel honing gourami´s hornbach, kleurden bijna transparant
 
Simulans is ook van deze 3 soorten de enige die nog niet massaal na gekweekt wordt, je hebt dus veel wildvang en weinig kans op inteelt ziektes en gen-fouten. Mijn ervaring is dat simulans wel 8 jaar en ouder worden.
 
Ik denk dat de Simulans ook de slimste keuze is voor een groep in mijn 60 cm bak? ik zag ze vanmiddag ergens gaan met zijn allen. dat ziet er tof uit!
ook mooi als ze draaien dat de keur lijkt te bewegen tussen groen en blauw. in welke laag zitten ze normaal gesproken?
 
Ik denk dat de Simulans ook de slimste keuze is voor een groep in mijn 60 cm bak? ik zag ze vanmiddag ergens gaan met zijn allen. dat ziet er tof uit!
ook mooi als ze draaien dat de keur lijkt te bewegen tussen groen en blauw. in welke laag zitten ze normaal gesproken?
Durf ik zo niet te zeggen maar is op filmpjes meestal ook wel goed te zien! Gewoon eens YouTube gebruiken met de wetenschappelijke naam
 
Simulansjes zijn middenmoters, zorg wel voor een bosje fijnbladerige planten, daar schieten ze graag in als ze zich bedreigd voelen. Een (klein) stukje zwart plastic ergens op de dekruit, zodat er wat schaduw ontstaat vinden ze ook fijn, gaan ze graag onder "staan". In jouw bak, mits je geen grote andere vissen erbij zet, kan een school van 9-11 stuks heel mooie resultaten geven.
Zorg wel voor fijn voer, ze hebben maar kleine mondopeningen. Ze eten alles, ook spirulina tabletten. Wordt ook wel de groene tetra genoemd, als ze zich echt toppie voelen dan is de neonstreep diepgroen en niet blauw, behalve in fel licht dan overheerst blauw, ik weet niet waarom.
 
Wat is nou toch een dekruit? ik zou de stimulans willen houden met een apistogramma , borelli of hongsloi. als de simulans in het midden zit zou dat misschien moeten kunnen> gelukkig kan ik nog alle kanten op. heb je misschien voorbeeld van fijn blad planten?
 
Een dekruit is een ruit boven je aquarium die er voor zorgt dat vissen er niet uit kunnen springen en je aquarium dus afdekt. Kan ook in de vorm van een lichtbak
 
  • Leuk
Waarderingen: J66
Ahh okay! ik snap m, ik heb gewoon een lichtbak dus dat moet goed komen misschien drijfplantjes.
 

Terug
Bovenaan