Parasiet


S

Sen

Guest
Hallo,
Mijn algeneter L 183, en mijn guppy's hebben last van parasieten.
Ik zou esha 2000 willen gebruiken. Wat denken jullie daarover? Goed idee of raden jullie toch iets anders aan?
 
Ik zou liever een middel van bv Colombo of Sera gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
+1

Ikzelf ben fan van Sera protazol. Is kort kuurtje. 24 uur en nabehandeling na 4/5 dagen weer 24 uur. Wel veel verversingswerk.

Als je ga gebruiken even opletten. Staat in beschrijving, als je water wit word moet je verversen, staat niet bij dat je moet bijdoseren. Als water wit word 80 % eruit en weer nieuw water erin. Stel aquarium is 100 liter heb je dus 80 liter ververst en moet je voor 80 liter weer bij doseren. Er moet 24 uur 100 % dosis in blijven zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Oke, bedankt voor jullie goede raad. Morgen ga ik het proberen. Hopelijk geraken ze er van af :smitten:
 
Hoe zie jij dat? Schuren ze? Let op, met Nitriet doen ze dat ook.

Is de bak pas opgestart?
 
Kzag ze soms schuren. Khad de waarden van men aquarium gecontroleerd en die waren goed. Maar kben er ondertussen al van die parasieten af. Khad juist de temperatuur verhoogt naar 31 graden. En zout toegevoegd. En na een dag of 2 hadden ze er geen last meer van. Nadien grondig de bodem proper gemaakt en water ververst. En uiteraard temperatuur terug laten zakken naar 24 graden. Zonder een middel te gebruiken dus.
 
Dat hangt er van af hoeveel liter je aquarium is en welke soort visjes je hebt natuurlijk. Zout kun je liever bv niet toedienen bij L nummers.
Ik heb voor mijn guppies 1 soeplepel zout (zonder jodium) gebruikt, in een aquarium van 130 liter.
 

Terug
Bovenaan