Parel


rjoemman

Well-known member
Lid geworden
17 november 2019
Berichten
5,251
Leeftijd
54
Locatie
Maarssen
Iemand ervaring hiermee?
Is het de moeite waard?

parel.jpg
 
Nope, maar de Parel verkoopt geen vissen meer en alleen nog voer. Je zou zeggen, na zoveel jaar discus kweken en hier nu van kunnen leven, 't zal heus geen zooi zijn....... Maar ook wel benieuwd naar iemand zijn ervaringen hiermee
 
Wat ik me vooral af vraag is: ze gebruiken blijkbaar bepaalde algen om de kleuren rood en blauw extra op te fokken.
Geven deze algen (via ontlasting/overtollig voer) niet extra kans op algen explosies in de bak of zijn dit onschuldige dingen zoals bijvoorbeeld ook de algen wafers?

Verder zit er geen kalkoen/runder- hart in, dus ook dat is prima.
Maar de overige ingrediënten? zijn die goed?

Ronald verkoopt ze sinds deze week, misschien ga ik de rode/blauwe eens proberen.
 
Ze hadden wel altijd mooie vissen. Voer durf ik geen mening over te geven. Behalve dan dat er genoeg goede winkels dit aan hun assortiment hebben toegevoegd. Moet toch goed zijn ergens. Het is wel volledig op basis van hart/orgaanvlees toch?
 
@NielsW

Kan jij svp je ervaring met rood/blauw met me delen?
Ik heb interesse in dat voer
- valt het echt niet uit elkaar in het aquarium waardoor het aquarium minder troebel wordt?
 
Het spul zit heel stevig in elkaar, je moet het echt uit elkaar halen wil je er kleine stukjes van maken, dus nee het maakt het water zeker niet troebel.
Ik heb nu positieve ervaring met Rood en Blauw. sinds ik geel ben gaan gebruiken heb ik wat problemen maar kan natuurlijk ook aan iets anders liggen.

Volgens mij zit er juist geen hart in, het is zeker niet hetzelfde als die stendker troep wat 1 grote mist wordt als je het uit elkaar probeert te halen.
 
als ik kijk naar de reclamekreten dan twijfel ik al.
==== binnen enkele dagen kleuren vissen al beter
==== snel opkweken
==== voor iedere maat vis

Dat kleuren, als dat zo snel gaat dan vraag ik me af wat erin zit en of ik dat wel wil
Snel opkweken.....dan zal het eiwitgehalte best hoog zijn, maar ik vraag me altijd af welke oorsprong komt het eiwit ingrediënt...plantaardig of dierlijk ?
Iedere maat, kleine opgroeiende vissen hebben een andere behoefte dan volwassen

Ok het gaat over koi, maar het is goed leesvoer waardoor je iets meer af weet van voer voor vissen.

zelf prefereer ik ocean nutrition voer, en dan voornamelijk het diepvriesvoer
 
Dat voer van Nutrition, Discus mix, bevat Runderhart.
Ik had het gekocht en kwam er thuis pas achter.
Dus die koop ik niet meer.
 
zelf prefereer ik ocean nutrition voer, en dan voornamelijk het diepvriesvoer
Ìk hoor het vaker over Ocean Nutrition. waar bestel jij die?
 
ocean nutriton,moeilijk te bestellen,niet elke dierenwinkel heeft ineens alles op voorraad,wel vaak een site met de verkrijgbaarheid,maar vaak "niet leverbaar".Er is door mij nog niet een site gevonden die alles kan leveren.En dat is toch wel belangrijk,wanneer je het laat bezorgen.
 
Dat voer van Nutrition, Discus mix, bevat Runderhart.
Ik had het gekocht en kwam er thuis pas achter.
Dus die koop ik niet meer.
Ik schrik er niet van, voor mij is bepalend hoeveel runderhart erin zit.
De "gruwel"verhalen zijn vaak gebaseerd op puur en of heel veel.
Kijk ik naar de discus balance...ik pluk het dan uit elkaar, zie ik weinig hartdelen...wel zie ik oa gemalen zeewaterleven: mosselvlees, kril, mysis, daarnaast bloedwormen viseieren en stukjes groen hetgeen dan spinazie en of spirulina zal moeten zijn.

kijk naar andere blisters van hen en dan voornamelijk in ontdooide toestand kan ik alleen maar zeggen dat heel veel andere merken letterlijk en figuurlijk prut prak verkopen.
Ocean nutrition, mysis voelt bijna net zo goed aan als de verse van jan barlage. De artemia zie je egwoon mooi rose gekleurd en hele vormen...geen prak. Idem voor muggelarven. Vooral de zwarte is bij vele gewoon prak. Bij ON zie je nog larven.

Ik koop sowieso de flat packs en zo min mogelijk blisters. enerzijds voordeliger maar veel belangrijker is dat het voer er veel beter uitziet dan wanneer het in een blister met water wordt afgevuld / gespoten.

Heel eerlijk raoel....ik overweeg om naar Belgie te rijden..150 km enkele reis om het daar te gaan halen in een grote batch omdat ik het voer echt goed vind tov overige merken.
Wil best eens fotos vergelijken met andere merken...denk dan toch dat ON met kop en schouders erboven uit steekt.
 
Laatst bewerkt:
ocean nutriton,moeilijk te bestellen,niet elke dierenwinkel heeft ineens alles op voorraad,wel vaak een site met de verkrijgbaarheid,maar vaak "niet leverbaar".Er is door mij nog niet een site gevonden die alles kan leveren.En dat is toch wel belangrijk,wanneer je het laat bezorgen.
Inderdaad er zijn weinig winkels die het leveren, heeft te maken met de winstmarge die lager is dan prutvoer.

Zelf bestel ik altijd bij DIEBO, vaak hebben ze dan toch de spullen die op de website staan als niet voorradig omdat die niet zo up to date is.
Tegenwoordig zie ik staan dat ze niet meer verzenden....zou dus eens bellen.

Zelf heb ik contact gehad met de importeur uit Belgie. had niet echt het gevoel dat die veel moeite deed om meer dealers te krijgen.
Contact met hun duurde heeeeeel erg lang, en communicatief was het kort. Spijtig.

trouwens op hun website staat een dealer store locator....ik denk dat de webmaster simpelweg iedere zaak die ook maar iets met vissen doet of deed erop heeft gezet.
In mijn regio staan bedrijven vermeld dat al jaren niet meer bestaan, anderen heb ik gebeld en die hebben nog nooit iets geleverd omdat ...het te duur was.
 
Laatst bewerkt:
Diebo in nieuwegein is maar 45 minuten rijden vanaf mijn adres,maar zoals vermeld dan ga ik voor weinig variatie,erg jammer dat de distributeur weinig moeite doet,beetje niet van deze tijd.
 
Diebo in nieuwegein is maar 45 minuten rijden vanaf mijn adres,maar zoals vermeld dan ga ik voor weinig variatie,erg jammer dat de distributeur weinig moeite doet,beetje niet van deze tijd.
Bel diebo, deed ik ook en toen bleek dat in de vriezer wel bijna alles lag
 
Dat is een goede tip jan,de website zal waarschijnlijk dan ook niet altijd up to date zijn,,maar dat geeft wel weer hoe wij dan handelen als nogmaals de website laat zien dat e.e.a.niet voorradig is.Jij heb al eerder weergegeven dat het beter diepvriesvoer is dan de huidige,in het algemeen verkrijgbare,ik ga er binnenkort eens achteraan.
gr. bert
 

Terug
Bovenaan