Wat is er nieuw

paren of pesten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lindahood
  • Startdatum Startdatum
L

Lindahood

Guest
Hoi,

Ik heb een vraag over mijn goudvissen.

Allereerst ter info; Ik heb 2 goudvissen in een aquarium van +/-100 liter en ik ben bezig met een vijver voor ze te vinden, want ik vind ook dat ze absoluut niet in een aquarium horen. Ik heb een tijd geleden 2 vissen van iemand opgevangen, waarvan er 1 vorige week is overleden. Toen heb ik er een nieuwe bij gezet omdat ik niet wilde dat die andere te lang alleen was.
En dan nu mijn vraag. Sinds de eerste ontmoeting (zo'n 5 dagen geleden) tussen deze 2 vissen zijn ze dikke maatjes. de hele tijd samen, aan elkaar 'snuffelen' en die nieuwe, die zeker 2 keer zo klein is, volgt die andere (+/- 20 cm lang) vaak, op een lieve manier.
Tot vandaag! Nu zit die nieuwe/kleine de hele tijd achter die grote aan en tegen hem aan te duwen. meestal gaat hij naast die grote zwemmen en dan met zn hoofd tegen hem aan botsen vanaf de zijkant en anders gewoon met zn hoofd tegen hem aan duwen. Dit is al de hele middag bezig. eerst zwemde die grote steeds weg, maar nu blijft ie vooral een beetje suf in een hoekje zitten. Terwijl die kleine tegen hem aan blijft duwen en dan weer even een pauze neemt en enigszins druk rond gaan te zwemmen.

Is dit paringsgedrag?? Of heeft het te maken met dominantie of vechten? Die grote doet helemaal niets terug, terwijl ik zou denken dat ie hem makkelijk aan kan.

Ik las dat vissen een jaar oud moeten zijn om te gaan paren en ik weet niet of die nieuwe vis al zo oud is. Hij is pas zo'n 12 cm lang, maar dat heeft misschien met zijn vorige omgeving te maken. Hij komt wel over als een jonkie. (heb hem in de dierenwinkel gekocht)

Sorry, lang verhaal, bedankt voor het lezen. Die grotere vis zit nu echt heel suf in een hoek, dus maak me een beetje zorgen. Weet iemand wat dit voor gedrag is?

P.s. die grotere vis heeft de laatste dagen wel doorzichtige sliertenpoep gehad. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Alvast bedankt!

ik zag vanochtend hetzelfde met een demekin die door een andere demekin en een sluierstaart werd opgejaagd en ik had vroeger al gelezen dat ze de eieren er gewoon uitstompen en effectief na een kwartier wilde achtervolging begon het eieren die neerdwarrelen en alle andere sluierstaarten en de labeo's die op gastronomisch weekend gingen.
Dat ging zo nog een tijdje door en nu zie ik nog maar 1 eitje op een plant. Ik ben benieuwd wat ik de volgende 4 dagen ga zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan