Parende Betta's


Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Berichten
5,986
Leeftijd
52
Locatie
Rheden
Ik kom net thuis en zie mijn Betta's bovenin de bak hangen, en ja hoor het is raak, op het einde van het filmpje zie je de eitjes naar beneden vallen.
Naast deze drie eitjes volgen er nog vele meer, het vrouwtje is op het momennt wel behoorlijk waaks en jaagt alle vissen die in de buurt komen weg.

 
Iemand enig idee wat ik nu doen moet, het vrouwtje (en de andere Betta's moeten nu uit de bak of alles gewoon op z'n beloop laten?
 
Ik denk dat het veel stress zal geven als je de anderen nu allemaal gaat proberen uit te vangen en zover ik weet doet de man de broedzorg dus ik zou het aankijken.
Als je nu bezig gaat zul je denk ik het schuimnest ook beschadigen.
 
Ja ik laat het wel gaan, ik heb ook helemaal geen plek voor een tiental jonge Betta's :help:
 
Ze zijn op dit moment nog steeds bezig, moeten inmiddels al ruim 50 eitjes zijn
 
Ik kom net thuis en zie mijn Betta's bovenin de bak hangen, en ja hoor het is raak, op het einde van het filmpje zie je de eitjes naar beneden vallen.
Naast deze drie eitjes volgen er nog vele meer, het vrouwtje is op het momennt wel behoorlijk waaks en jaagt alle vissen die in de buurt komen weg.


Voyeur! ;)
 
Ik las net ergens dat er zo'n 100 eitjes per legsel kunnen zijn. Als er genoeg drijfplantjes en schuilplaatsen zijn kunnen de jongen misschien wel overleven...
 
Ben benieuwd hoeveel je er over hou.
Als er genoeg drijfplantjes en schuilplaatsen zijn kunnen de jongen misschien wel overleven...
Drijplanten op het moment een halve bak vol
Maar Ik denk niet dat er veel overblijft, het mannetje moet inmiddels 3 betta's en 10 potloodjes van het nest weghouden, lukt met moeite, en best zielig om te zien dit:'(
Aan de andere kant heb ik ook helemaal geen opvangruimte voor een stuk of 30?? jongen.
 
Ja erg he om te zien. Zijn nu nog maar eitjes maar helemaal gruwelijk gezicht als het echt zwemmende visjes zijn :'(

Ik ken het. Kunnen we misschien wel wat ruilen jij 20 slobbers en ik 20 bettas :thumbs:
 
Zo zal het in de natuur ook wel gaan denk ik, survival of the fittest en zo... Of serieus gaan kweken, een schuur vol jampotjes met visjes:D Ik zag laatst zo'n YouTube filmpje over een jongen die in het thuisland van de Betta zo'n bedrijf begonnen was. Stond dat niet hier ergens op het forum?
 
Ja erg he om te zien. Zijn nu nog maar eitjes maar helemaal gruwelijk gezicht als het echt zwemmende visjes zijn :'(

Ik ken het. Kunnen we misschien wel wat ruilen jij 20 slobbers en ik 20 bettas :thumbs:
Niet leuk idd, 20 slobers hoef ik niet hoor :help: ik heb er ook al tientallen weggegeven, maar als het kweken lukt mag je wel een paar betta's komen halen.

Zo zal het in de natuur ook wel gaan denk ik, survival of the fittest en zo... Of serieus gaan kweken, een schuur vol jampotjes met visjes:D Ik zag laatst zo'n YouTube filmpje over een jongen die in het thuisland van de Betta zo'n bedrijf begonnen was. Stond dat niet hier ergens op het forum?
Ja ongetijweld gaat het in de natuur ook zo, maar serieus kweken ga ik niet doen, al die visjes in potjes vind ik maar niks (lees zielig)

Overigens zou ik het minder erg vinden als de kleintjes eenmaal los rondzwemmen en opgegeten worden, wat ik erger (zieliger) vind is dat het mannetje nu tevergeefs zijn nest aan het verdedigen is.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan