Wat is er nieuw

Passen Eheim slangen op Tetra buitenfilter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edjedan
  • Startdatum Startdatum
E

Edjedan

Guest
Mijn Eheim 2213 is weer aan het ratelen, krijg het niet weg.
Ik ben er nu wel een beetje klaar mee, ik heb te vaak wat moeten vervangen of repareren.
Ik zit te denken aan een Tetra Ex 800 maar vraag me af of ik de Eheim slangen en koppelstukken kan blijven gebruiken?

Weet het niet 100% zeker maar zie net dat de binnenmaat van de slangen voor de EX800 ook 12 mm zijn dus denk van wel.

Ik denk het niet, ander filter, andere materialen lijkt me, maar ik weet er niet het fijne van
Ik heb ook een tetraex 800 besteld de een dezer dagen aankomt, schijnt een goed filter te zijn 😉

Edit: ik zie dat John je al heeft geholpen, excuses 🙂

Die zijn ook 12/16 zover ik weet en zoals John ook al aangeeft past dat wel volgens mij hoor.
Koppelstukken durf ik zo niet te zeggen.

Als de slangen op het filter passen kan je ze overzetten met de koppelstukken en al natuurlijk 😉

Waarom wil je ze eigenlijk hergebruiken?
Er worden slangen en koppelstukken bijgeleverd volgens mij 🙂

ILoveAnimals zei:
Waarom wil je ze eigenlijk hergebruiken?
Er worden slangen en koppelstukken bijgeleverd volgens mij 🙂

Dat zou mooi zijn maar dat kan ik niet uit de beschrijving lezen. W�l filtermateriaal.
Tja, hergebruiken. Waarom zou je nieuwe kopen als ze nog goed zijn?

Ja, das waar.
Mij is verteld dat ze er bij worden geleverd, mag ik hopen iig 🙁

In elk geval bedankt voor de hulp, ik ga hem bestellen. Zonder slangen.

Heb eventjes opnieuw gelezen, de slangen zitten erbij 😉

Seabait zei:
Als de slangen op het filter passen kan je ze overzetten met de koppelstukken en al natuurlijk 😉

Ik heb de Eheim hier dus en daar druk je de slang zo op die uiteinden die aan de filter vast zitten.En dan draai je die wartel zeg maar aan. Dus ik weet niet wat er precies met koppelstukken wordt bedoeld in dit geval :sorry:.

De Tetratec Ex 800 wordt geleverd met alle benodigdheden...filtermaterialen, slangen en kranen etc.

Ja denkt dat hij bedoelt afkoppelen van de oude en dan aan de nieuwe zetten. Scheelt wat rommelen.

Oh op die manier. Maten zijn hetzelfde, dus dat moet kunnen.

Ne,dat kan Niet. zijn verschillende koppelingen.

Gewooon slang losmaken.

Iets natte hete doek om de slang koppeling wikkelen,komt de slang makkelijker los.

Edjedan zei:
Ik ben er nu wel een beetje klaar mee, ik heb te vaak wat moeten vervangen of repareren.
Ik zit te denken aan een Tetra Ex 800 maar vraag me af of ik de Eheim slangen en koppelstukken kan blijven gebruiken?

Tja, dan blijft er lucht inzitten.

Als jij het bij die nieuwe ook niet goed doet, kan dit ook gebeuren.

Bertus zei:
Edjedan zei:

Tja, dan blijft er lucht inzitten.

Als jij het bij die nieuwe ook niet goed doet, kan dit ook gebeuren.

De vorige keer bleek het keramische asje versleten, nu vermoed ik hetzelfde. Van alles gedaan om uit te sluiten dat het lucht is.
Maar ik vind het vanaf het begin een kwetsbaar apparaat. Binnen een jaar moest ik de kap al vervangen omdat ik een wartel iets te stijf vastdraaide (scheur). Ik heb er inmiddels bijna een nieuwe pomp aan gespendeerd maar vind het nu best (na 5 jaar).
Daarnaast lees ik dat de Tetra nogal stil is en dat bevalt me wel.

Ja,dat is het nadeel, van die potfilters.

Ik heb er ook genoeg staan,hoor,daar niet van.
Allemaal van Marktplaats af. met reserve filters.
Onderrdeel kapot, pak een reserve.

Daarom kies ik voor filters met slangpilaar.
Zijn stuk steviger.

Punt is ook, slang wat warm maken, onder de kraan.dat de wartels makkelijker over de slang gaan.
Koelt hij af,zit hij vast.

Bertus zei:
...
Punt is ook, slang wat warm maken, onder de kraan.dat de wartels makkelijker over de slang gaan.
Koelt hij af,zit hij vast.

Da's in elk geval een tip die ik mee zal nemen, bedankt.

Tetra heeft inderdaad prima filters. Ik heb een Tetratec ex600 draaien en die is heel erg stil, ik zou zo weer voor een Tetra filter gaan mocht ik er eentje nodig hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan