Wat is er nieuw

Past extern op Rio 125 en zo ja,...welk extern filter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mieka
  • Startdatum Startdatum
M

Mieka

Guest
Omdat ik liever niet heb dat de garnaaltjes in het filter kunnen komen overweeg ik misschien om voor een extern filter te gaan.

Maar past dat wel op een Rio 125?
Is de ruimte er wel aan de achterkant voor de slangen?

Welk filter raden jullie aan voor de Rio 125 met rustige bezetting?
Ik wil in elk geval geen golfslagbad, waardoor alle drijfplantjes door de bak vliegen.

Verder moet het een stil filter zijn en makkelijk in gebruik en geen kans op lekken.


Hoe kan het filter dan het beste geplaatst worden in de bak wat de slangen betreft?


Zelf dacht ik aan de JBL e 701 Greenline.... is dat wat?

Wat is het verschil met de Tetratec Ex700?

En wat denken jullie van de Eheim Professionel 3 2071 ?
Zou die misschien wat zijn?

Welke is beter?
 
Ja, dat past, maar je hebt met een extern filter ook het risico dat ze er in kruipen. Je zou ook een stukje flterwatten, gaas oid achter de instroom van het interne filter kunnen stoppen als je echt niet wilt dat er een garnaal aan het banket in je filter aanschuift. In principe komen ze namelijk echt niet verder dan het eerste stukje van je filter en kunnen ze daar ook makkelijk weer uit. Mochten er dan nog een paar in blijven zitten dan haal je die er met het vervangen van de watten bovenin je filter zo weer uit. Zou voor mij geen reden zijn om het filter te vervangen.

Los daarvan lees ik goeie berichten over die JBL, dus dat zou je zo kunnen doen.
 
Ik weet ook nog niet of ik het doe,....intern filter is ook wel makkelijk.

Ik wil alleen niet dat hij zo snel dichtslibt.
Die kans heb je dacht ik wel met het interne filter van Juwel.
 
Je kan ook alle vragen in 1 topic / onderwerp zetten.. Nu zijn er vragen die beantwoord worden in een ander topic en hier nogmaals beantwoord worden.. Dubbelop.. 😱
 
Ik wil alleen niet dat hij zo snel dichtslibt.??
Ligt er aan,de graad van vervuiling in de bak.
Heb je garnalen,of goudvissen.
Is veel verschil.
 
Heb je enkel garnalen in de bak of ook nog vissen? als het alleen garnalen zijn kan je bv sponsfilters gebruiken die zijn 100% garnalenproof.
 
Een extern filter kan prima, ik zelf heb op mijn Rio 125 een Tetratec ex600 aangesloten. Hier ben ik erg tevreden over, prima filter.

Ook met JBL heb ik goede ervaringen, zijn beide prima merken (Al zeg ik het zelf). Garnalen kunnen wel in het filter komen, dit is op zich geen probleem aangezien ze in het filter heel veel voedsel kunnen vinden. Wanneer je het filter dan een keertje schoonmaakt kun je ze er wel weer uit halen.
 
Ook ik heb een Eheim 2213 op de 80cm bak en dat werkt prima hoor.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan