Wat is er nieuw

Pat mini filter, wel of geen zuurstof.

Bobsky

Member
Lid geworden
2 november 2024
Leeftijd
67
Hoi. Even een vraagje, ik ben momenteel een pat mini filter aan het indraaien ter vervanging van intern filter. Maar nu kun je de pat mini ook met of zonder zuurstof bellen instellen. Wat is het beste om te doen.
Alvast bedankt voor de info.
Gr. Bobsky

Wat die belletjes doen is meer oppervlak geven voor zuurstofuitwisseling. Met een golvend wateroppervlak (door uitstroom filter) doe je hetzelfde, en meestal met minder geluid. Ik zou even kijken of je het wateroppervlak goed in beweging krijgt. Dan heb je die bubbels niet nodig.

Gino88.
Oppervlakte krijg ik wel genoeg beweging in. Maar lees ook wel dat het toevoegen van luchtbellen averechts werkt. Vandaar ook eigenlijk mijn vraag.

Ah. Dat kan zo zijn als je een systeem hebt voor CO2 toevoegen. 🙂 Veel gasuitwisseling maakt dan dat de CO2 die je toevoegt al gauw de bak weer uit is. Voor je planten is extra beluchting in dat geval niet zo handig.

Gebruik je geen CO2 dan is een goede gasuitwisseling (met of zonder bubbels) juist positief voor een bak.

Ik heb ze altijd zonder slangetje gebruikt om de reden die Gino ook benoemt. el vond ik de sponzen snel dichtslaan dus hou dat in de gaten.

Ik heb de enkele filter van de pat mini vervangen voor een dubbele.

O ja dat scheelt al denk ik want ik had de enkele dus.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan