Wat is er nieuw

pauwoog cichlide

• Onderwerp starter Onderwerp starter pauwoogcichlide
  • Startdatum Startdatum
P

pauwoogcichlide

Guest
Hoi ik had een vraag zou ik 2 pauwoog cichlide(7 cm) met 3 algeneters in een trigon 190 doen en dan over 2 jaar ong een 2 meter bak kopen?

gr

nee, zoals in je ander topic ook al aangegeven is.
Over 2 jaar zijn ze veel gegroeid en zullen ze dus interne vergroeiingen krijgen die niet meer rechtgezet kunnen worden in een te kleine bak.

Doe je je zelf geen plezier meer beter eerst een 2 meter kopen of bouwen en dan de vissen aanschaffen.

Ik kwam ze in de maand november tegen op de Sera kalender. Bijzonder mooie vis maar eist een grote bak en niet te kleine medebewoners aangezien deze opgepeuzeld zullen gaan worden.

Gr Robin

Pauwogen groeien vreselijk snel... het houden in een kleine bak is dus een afrader.

Mocht je er ooit eens in de buurt komen, zou je eigenlijk een bezoekje moeten brengen bij die prachtige LFS in H**gerheide. Daar staat oa een prachtige vierkante showbak van ik schat twee bij twee meter met 1 of 2 uitgegroeide Pauwogen, 1 Jack Dempsey, 1 Pacu(zo'n gigantische vegetarische Piranha), wel grappig trouwens want die hebben ongeveer hetzelfde gebit als mensen, maar dan dubbelle rijen) en zo'n 3 Gibbiceps van een halve meter.
Vissen zien er heel gezond en rustig uit, maar op een afstandje lijkt het dan hetzelfde effect te hebben alsof er een stel Goudvissen in een kom of Aqua 60 oid zitten. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan