penseelalg achterwand

S

stellovic

Guest
Hoi medeliefhebbers,

Ik heb een rio 180 en na 2 jaar is mijn achterwand flink begroeid met penseelalg. Ik heb besloten om de hele boel leeg te halen en helemaal opnieuw op te starten. Dus ik heb de bak helemaal leeggehaald van de voor en zijruit groene alg verwijderd. De achterwand bespoten met carbo en een nachtje laten inweken. Inmiddels nieuw grind (geen voedingsbodem meer) terassen geplaatst. Filter materiaal vervangen en schoongemaakt en gevuld. De penseel zou nu moeten afsterven heb ik begrepen. Hoe lang duiurt dat? Ik heb bacterieen erin gedaan en easylife om het water te behandelen. De co2 instalatie is klaar voor gebruik.Nu heb ik het idee om nog een week te wachten met planten en de bak een week te laten draaien zonder licht om zo die penseel algen, mocht er nog leven in zitten een flinke tik te geven. Iemand nog iedeeeb / aanvullingen in mijn strijd tegen die algen?

groet,

dennis
 
Als je de achterwang goed hebt behandeld met carbo dan zal het binnen enkele dagen gaan afsterven.
Ik zou juist de co2 wel al opstarten want penseelalg heeft een hekel aan co2 zeg maar.
Je zou een week kunnen wachten maar uit andere topics heb ik begrepen dat een behandeling met carbo rechtstreeks op de alg al voldoende zal zijn hoor.
Wel is het zo dat je bak helemaal opnieuw moet indraaien omdat je alles vervangen hebt he.
Dus de eerste weken even wachten met visjes en de waarden goed in de gaten houden.
 
Terug
Bovenaan