Wat is er nieuw

Peperstip / esha exit

• Onderwerp starter Onderwerp starter kevin.rysmus
  • Startdatum Startdatum
K

kevin.rysmus

Guest
Beste leden,

ik heb me vanmorgen aangemeld op het forum 😛

Ik had vorige week tot grote schrik ''peperstip'' op mijn discusvis.
nu heb ik op advies van de plaatselijke vis winkel de kuur Esha Exit gebruikt. deze werkt super.
ik ben nu klaar met de kuur, en het zou nog een week +_ na werken volgens de verkoper.
maar omdat discusvissen erg veel zorgen voor vervuiling, zou ik toch als het kan een flinke waterwissel willen doen, om al het bodemvuil etc weg te zuigen.
vanaf wanneer zou dit kunnen ?? of moet ik hier een aantal dagen mee wachten ?
het gaat overgens om 1 discusvis die alleen de stipjes had ( energy etc had hij genoeg ) de rest heeft nergens last van!

alvast bedankt.

Groetjes Kevin !

Ik zou even goed in de bijsluiter lezen wat er staat over de behandeling en eventuele herhaling en verversen . Na een kuur is over kool filteren wel goed om zo de medicatie eruit te halen.

Exit dat helpt tegen peperstip.... nah denk het niet.
Zijn het pigeon's die je hebt?

Exit dat helpt tegen peperstip.... nah denk het niet.
Zijn het pigeon's die je hebt?
Grappig altijd hoe we hier op het forum zo stellig kunnen zijn terwijl de TS al bevestigd heeft dat het werkt. Ik begrijp sowieso de antipathie tegen Esha producten niet zo, volgens mij is dat allemaal napraat zonder eigen ervaring. Als ik stip behandel met medicijn gebruik ik ook altijd Esha Exit en dat werkt nog altijd prima al moet ik toegeven nooit peperstip te hebben moeten behandelen. Volgens de instructies van Esha Exit werkt het in ieder geval ook tegen peperstip en de ervaring van TS bevestigd dat toch?

Om op de originele vraag van de TS te antwoorden. Waterkwaliteit blijft natuurlijk belangrijk en indien nodig zal je moeten verversen. Wanneer is het nodig? Als je merkt dat je nitriet of nitraat waarden te hoog worden. Indien je gaat verversen is het wellicht verstandig om nog een kleine dosis EXIT toe te voegen. Stel je ververst 20% van het water voeg dan nog een dosis EXIT toe van 20% van de originele dosis. Dan kun je volgende week een grote waterverversing doen en daarna zoals John al aangeeft een tijdje over actieve kool filteren om de restanten te verwijderen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan