Wat is er nieuw

Pestende vis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Amberschreuders
  • Startdatum Startdatum
A

Amberschreuders

Guest
Hoi allemaal.
Ik heb 2 leeuwenkop vissen en deze tegelijk gekocht. Voorheen had ik hier 2 sluierstaart vissen bij zitten en deze zijn kort na hun komst overleden helaas. Alleen een van mijn leeuwenkoppen die pest de andere. Mijn oude vis is hierdoor overleden, de eigenaar van de winkel waar ik ze heb gekocht zegt overal zit een rotte appel bij (pestkop) maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Omdat ik hem niet alleen wil zetten maar wil ook dat dit stopt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Welkom,Amber op het Af.

Zitten ze misschien te klein?
Of,op elkaars lip?

Wat hij zegt,over rotte appel??? Kan wel kloppen,maar moet hij er gelijk bijzeggen,dat het van een te klein bakje kan komen.

Hoe groot is jouw bak?

Sluiers zijn hele sociale vissen, als ze een soortgenoot aanvallen is er iets serieus mis. 99 van de 100 keer is de oorzaak ruimtegebrek.

Bertus heeft gelijk: sluiers zijn hele vriendelijke dieren, behalve tijdens paartijd en soms ook als ze te klein zijn gehuisvest.
Hoe groot is je bak?

Dank je wel voor de reacties. Ik durf zo niet te zeggen hoe groot die is. Er zouden er in principe 6 in kunnen makkelijk is me verteld. Hoe kan ik zien of het een mannetje of vrouwtje is, het is de grootste die het doet.

Heb je ook geen rolmaat of lineaal of zo?

Sluiers hebben minimaal 50l. per vis (meer naarmate ze groter worden) en 120 cm. zwemruimte nodig, maar helaas worden ze veel te vaak verkocht voor kleine bakjes.

Amberschreuders zei:
Er zouden er in principe 6 in kunnen makkelijk is me verteld. quote]

858735kouwtje_0_82_visjesbeijing1450x298.jpg
Zoiets?

Nee, dat is flauw, sorry.
Helaas is het zo, dat je als consument niet zomaar kunt afgaan op het 'advies' in de winkel.
Er worden gerust nog steeds vissenkommen verkocht, en inderdaad 60l bakjes voor 4 goudvissen of sluierstaarten.

Ik wil me graag aansluiten bij bovenstaande commentaren, vrees dat het ruimtegebrek is.

W.b. het geslachtsonderscheid: soms moeilijk te zien, maar
mannen hebben vaak paaipukkels en je kunt het zien aan de cloaca: concaaf (man), of steekt deze naar buiten(vrouw).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan