Zover ik weet trekt vloeistof door dat glas vandaar dat je hem af en toe in een mol 3 ofzo moet zetten. Heb je dan niet dat de azijn erin trekt en dat dit invloed heeft?Ik gebruik azijn.
nachtje weken, goed afspoelen en weer als nieuw.
Er zijn schoonmaakmiddelen voor en dit is in principe gewoon verdund zoutzuur.
https://www.techniscience.com/nl/nl/drie-tips-om-je-ph-sensor-gezond-te-houden/news/40/
Zover ik weet trekt vloeistof door dat glas vandaar dat je hem af en toe in een mol 3 ofzo moet zetten. Heb je dan niet dat de azijn erin trekt en dat dit invloed heeft?Ik gebruik azijn.
nachtje weken, goed afspoelen en weer als nieuw.
Er zijn schoonmaakmiddelen voor en dit is in principe gewoon verdund zoutzuur.
https://www.techniscience.com/nl/nl/drie-tips-om-je-ph-sensor-gezond-te-houden/news/40/
Volgens mij hoeft ie daar maar een kwartiertje in maar ja ik weet ook niet of dat tegen alg helpt.Ik heb wel van dat speciale schoonmaakvloeistof
Het trekt niet door het glas. Maar het kan wel door het fritje trekken.Zover ik weet trekt vloeistof door dat glas vandaar dat je hem af en toe in een mol 3 ofzo moet zetten. Heb je dan niet dat de azijn erin trekt en dat dit invloed heeft?
Misschien kan @biljoenblik er iets over kwijt.
Maar verdunde bleek zou dus in feite moeten kunnen als je daarna goed afspoelt?Het trekt niet door het glas. Maar het kan wel door het fritje trekken.
Maar dat is met alle stoffen.
Dat is ook de reden dat een elektrode 1-2 jaar mee gaat.
Daarna is de binnenvulling te vervuild / verdund.
Hervulbare electroden zouden wat langer mee gaan. Omdat je de vulling kunt verversen.
Ik heb reinigingsvloeistof van Milwauki en dat hoeft maar 15 minuten te weken.
Daarnaast is het glzen bolletje gecoat met een laag welke gevoelig is voor waterstof ionen. Maar ook andere stoffen (metalen) kunnen zich permanent hechten. En hierdoor wordt de electrode ongevoelig. Met een sterker zuur kun je dit weer (deels) herstellen.
Daarna moet je wel 24 uur in 3M kaliumchloride laten staan.
Maar trekt die niet in het bolletje dan want ik dacht dat dit de bedoeling was van deze vloeistof. En wat is een fritje dan?Daarna moet je wel 24 uur in 3M kaliumchloride laten staan.
Ja, dat kan gewoon.Maar verdunde bleek zou dus in feite moeten kunnen als je daarna goed afspoelt?
De binnenkant van het bolletje heeft ook 3M kaliumchloride.Maar trekt die niet in het bolletje dan want ik dacht dat dit de bedoeling was van deze vloeistof. En wat is een fritje dan?
Een PH probe met een KCL-Gel vulling heeft hier minder last van.Maar trekt die niet in het bolletje d
Deze worden toch ook veelal "junction" genoemd?Het fritje is een keramisch stukje naast het bolletje, waarmee de vulling in verbinding staat met het water.
Typo: moet natuurlijk geen "lagere" maar een "langere" levensduur zijnlagere levensduur.
Klopt.Een PH probe met een KCL-Gel vulling heeft hier minder last van.
De meeste PH-probes voor continu metingen in aquarium hebben daarom veelal deze KCL-Gel vulling.
Ook is de uitstroom van vulling veel minder bij Gel en daarom een lagere levensduur.
PH-probes voor "incidentele" metingen hebben volgens mij veelal vloeibare-KCL vulling maar dat zou @biljoenblik kunnen bevestigen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.