Wat is er nieuw

PH, GH en KH te laag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter linda185
  • Startdatum Startdatum
L

linda185

Guest
Ik heb mijn nieuwe aquarium nu een week in de opstart en heb met strips mijn waterwaarden gemeten. De PH, GH en KH geven een te lage waarde aan. Komt dit vanzelf weer goed als ik verder ben met indraaien?
 
Teststrips zijn alles behalve nauwkeurig beter haal je een druppel test setje..

Gewoon voor de beeldvorming wat waren de waardes?
 
GH 3
KH tussen 0 en 3
PH 6.4
 
En je hebt er gewoon kraanwater in gedaan bij opstart?? Want in dat geval vind ik je waardes erg ongeloofwaardig.

Iets van speciale bodem of attributen in de bak? Wat zit er in je filter heb je een foto van de bak?

Edit: ik denk dat het grootste probleem je teststrips zijn 😛
 
Welke planten heb je? Welke verlichting zit er boven je aquarium? Voeg enigerlei vorm van bemesting toe? Je bent nog maar net aan het "indraaien". Allerlei processen moeten nog op gang komen, dus water waardes zeggen nog niet alles. Als hierboven al aangegeven; test strips zijn hoogst onbetrouwbaar. Ga, zo mogelijk, voor druppeltesten. Dit kan vaak ook bij je Lfs.
 
4B0E4736-551F-4F5F-8953-0D2EECC19E3C.jpeg
Ja gewoon kraanwater. Maar water in Brabant is zacht...
 
Je kan voor nog geen 4 tientjes een goed koffertje met druppeltesten kopen.
 
Ik doe er wekelijks van Colombo voeding voor de planten bij.:
 
Dat is prima hoor want planten willen ook eten natuurlijk. Misschien is er een zaak in de buurt die met druppels voor je kan testen maar de eerste weken heeft dat vaak weinig nut en kun je het beter even rustig laten indraaien en wekelijks een heel klein beetje voer verkruimelen.
 
Ik heb mijn nieuwe aquarium nu een week in de opstart en heb met strips mijn waterwaarden gemeten. De PH, GH en KH geven een te lage waarde aan. Komt dit vanzelf weer goed als ik verder ben met indraaien?
Zo te zien heb je een soil als bodem, dus is het correct dat je heel lagen pH KH en GH waarden meet. Dat blijft ook zo.
Maar wat is het probleem? want dat nml de bedoeling van een soil
 
@jessicapilon : bedankt. Wat is de functie van het voer verkruimelen?
 
@Cornelius: Op de test staat dat dit te weinig is. Er zit inderdaad Flora Base in, wat het PH als het ware verlaagd. Ik wil alleen weten of het niet erg is...
 
@Cornelius: Op de test staat dat dit te weinig is. Er zit inderdaad Flora Base in, wat het PH als het ware verlaagd. Ik wil alleen weten of het niet erg is...
Nee, dat is niet erg. Integendeel.
Een soil heeft pH en KH verlagende eigenschappen wat voordelen geeft in relatie met CO2 toevoeging.
en daarbij is het een voedingsbasis voor de planten.

Ik weet alleen niet of er bepaalde vissen moeite mee hebben. Maar daar kan iemand anders wel een antwoord op geven.
@Cornelius: Op de test staat dat dit te weinig is.
Welke test is dat. Staat dat beschreven op de zak zelf of beschreven op de gebruikshandleiding wat bij je testsetje zat?
Want het merendeel van de beschreven adviezen die bij de aquariumtestsetjes aanwezig zijn gaan niet uit van pH verlagende eigenschappen van (in dit geval) een soil.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn strips van Dennerle...
 
Lijkt ook wel erg veel soil in je bak te zitten.
 
Valt wel mee met de soil. Zo’n 4 centimeter..
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan