Wat is er nieuw

ph meter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rene74monte
  • Startdatum Startdatum
R

rene74monte

Guest
ik heb een vraag , een poos geleden heb ik een ph meter gekocht en ik denk dat die al heel lang droog staat ,
hij geeft ook vreemde metingen , is er een manier om dat ding weer goed te krijgen ?
ik meen ergens gelezen te hebben dat je hem dan voor langere tijd in een vloeistof moet zetten , maar ja , in wat voor vloeistof dan ?
 
Als de pH meter te vuil is geworden (door aanslag, kalk oid) moet je deze een weekje in de 3mol KCL -kaliumchloride- laten staan.
Als je deze dan weer callibreerd doet hij het gewoon weer. Dit kun je gewoon kopen, of zelf maken: 22,37 gram kaliumchloride oplossen in 100 ml gedistillerd water
 
Is het niet zo dat ze soms niet meer aan de gang te krijgen zijn als ze te lang droog hebben gestaan? Dat meende ik tenminste. Het beste is om zo n pen altijd in een bakje bewaarvloeistof weg te zetten.
 
ok , dat moet ik dan maar eens op zoeken ,
 
dat is een mooie site , heb het net besteld op een andere site maar deze zet ik bij de favorieten
 
Het is vaak goedkoper dan de merkflesjes in de lfs.
 
ja precies , heb net ook een zooi van die zakjes met ph poeder besteld in china , en een digitale thermometer met voeler , gewoon op 220 volt met een altijd verlicht scherm , zit nu constant naar zo`n zwart schermpje te loeren waar je bijna niets op af kan lezen 🙂 , lang leve internet 🙂)
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan