Wat is er nieuw

PH meter

• Onderwerp starter Onderwerp starter tramtram
  • Startdatum Startdatum
T

tramtram

Guest
Beste, iemand enige ervaring met de PH meters van ebay( uit china voor 8 dollar )

Ik wil er 1 aanschaffen zag op ebay goedkoop PH meters. Maar sja misschien wel chinezen troep. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Wellicht kan ik er gewoon 1 bestellen voor die 8 dollar kan ik het wel proberen.

Update :

Zojuist een test gevonden van de ph meter een vergelijkings test tussen met druppels en een 8 dollar ph meter van ebay

zie link.

https://www.youtube.com/watch?v=t8GDpNuB-bU

De meting klopt dus aardig lijkt me ik heb er zojuist 1 besteld en zal mijn bevindingen na binnenkomst over binnen 4 weken posten.

Tja, ik moet zeggen dat ik mindere ervaringen heb met de goedkope. Qua uitslag niet zo direct maar wel qua levensduur en de electrode is niet te vervangen.
Ik heb nu 1 van Voltkraft via Conrad en die bevalt prima. Maar dat die is wel bijna 50 euro dan.

Zoals ik het bekeek in de video dacht ik dat de druppeltest rond de 7.8 aangaf.
Maar ja aflezen is lastig en al helemaal op de video. De pen gaf dacht ik 8.1 aan dus dan heb je wel zo n verschil dat je bij het bepalen van de co2 een aardig verschil hebt.
Ik heb de pen van mij nog nooit vergeleken met een druppeltest omdat die ook niet nauwkeurig zijn en betrouwbaar.

Ik heb ook de voltcraft van Conrad.
Voordeel, tester zit in flesje, als hij niet gebruikt wordt, kan niet stuk.

Die van 8 euro zit een bakje onder ,waar de tester in zit, Droogt het vocht uit, gaat de tester ook achteruit.

Voor 8 euro ga ik niet moeilijk doen. Niet te vergeten dat ook jou voltcraft meter waarschijnlijk door een chinees is gemaakt.... We zullen het zien. Ik heb ook nog altijd mijn dropchecker erin hangen dus voor de co2 dus maak ik me niet zo druk ik doseer alles hoog en de vissen doen het goed luchtpompje altijd bij de hand voor nood.

Ik keek het filmpje nog even de druppeltest geeft 8.0 aan en de meter 8.1

tramtram zei:
Beste, iemand enige ervaring met de PH meters van ebay( uit china voor 8 dollar )

Ik wil er 1 aanschaffen zag op ebay goedkoop PH meters. Maar sja misschien wel chinezen troep. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Wellicht kan ik er gewoon 1 bestellen voor die 8 dollar kan ik het wel proberen.

Heb ik ook wel eens gebruikt, en is niet lang meegegaan. Om nog maar te zwijgen over de nauwkeurigheid.
Diegene die John aanraad is zeker ok.

Ik heb hem nu al besteld, maar goed ben benieuwd zal wel niks zijn dan..

VOLTCRAFT PH-100 ATC Digitale PH-meter 0 - 14 pH.

485313_0_82_ph_conrad.jpg

Flesje zie je hier niet bij. zit er wel op.

Bertus zei:
VOLTCRAFT PH-100 ATC Digitale PH-meter 0 - 14 pH.

485313_0_82_ph_conrad.jpg

Flesje zie je hier niet bij. zit er wel op.

De pH meter van John en bertus naast elkaar:
873442backplay_0_84_wp_20150527_002.jpg

Je mag 2 x raden dewelke juist meet. 😀

Ja, ik denk dat hier goedkoop weleens duurkoop kan zijn.
Die goedkope was hier ook heel snel stuk en gaf vreemde uitslagen.

kellemes zei:
Scheelt namelijk bijna 3 tientjes..

Het gekke is dat het verschil altijd 0,3 was. Met melk was het ietsjes minder.
Heb ze chemisch en met een serieuze meter vergeleken en de goedkoopste zat juist.

Bertus zei:
Die 7.07 was nog niet gekalibreerd, zeker?

Zou redelijk stom zijn als ik dat over het hoofd gezien had.
Zeg niet dat die meter slecht is, kan zijn dat deze stuk is natuurlijk.
Als ze er een nieuwe sturen zal ik het nog eens testen.

Tja, wat in het flesje zit bij mij, is al 7.0.

Dus,zet ik hem aan, zie ik dit gelijk.

Als ik hem aandoe zie ik geen 7.00 staan volgens mij. Alleen als ik hem in de calibratievloeistof heb en hem dan zou aanzetten wel natuurlijk. Of ik moet me sterk vergissen natuurlijk.
In de dop van mijn pen zit gewoon bewaarvloeistof.

Hoi ,

Ik heb inmiddels die ebay Ph meter binnen en die werkt voor geen meter.. Wat een rare waarden en zover uit elkaar elke keer als ik meet !!!!

ROMMEL.NL

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan