Wat is er nieuw

ph van 6.5 met kraan water

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Leeftijd
34
dus ik had wat klanten gister voor bloody marrys die hadden mijn water op ph gemeten op 6.5 maar mijn kraan water is 7.5/8 snap er niks vanzitten geen slakken in alleen duck weed en langzaam groeiende plant hoe kan mijn kraan water naar 6.5 gaan ik doe weinig water verversen

De waterwaardes verschillen per plaats

Dat je kraanwater zuurgraad van 7.5 á 8 naar 6.5 gaat kan diverse oorzaken hebben. Zoals de bodem, al of niet CO2 toevoegen. Misschien kun je zoveel mogelijk gegevens doorgeven?

Dat je kraanwater zuurgraad van 7.5 á 8 naar 6.5 gaat kan diverse oorzaken hebben. Zoals de bodem, al of niet CO2 toevoegen. Misschien kun je zoveel mogelijk gegevens doorgeven?
ik heb geen bodem voer best veel en ververs weinig water zitten 200.300 garnalen in dat bakje 40 liter

ja heb ik ook al gevragen nog geen antwoord zal een update geven morgen

Ok want je weet vast wel dat strips niet betrouwbaar zijn.

een of anderen druppel test hebben ze gebruikt maar da werkt tog niet goed?

Druppeltesten zijn redelijk betrouwbaar en in elk geval veel beter dan strips.

het verklaard dus wel waarom ik die crystals kan kweken tijd terug hadden klanten dat ook gemeten en was 7.5 ph

Ja je bedoeld dat de ph dus hoger is dan je dacht en ze kweken eigenlijk op een hogere ph dan je had aangenomen.

Ja je bedoeld dat de ph dus hoger is dan je dacht en ze kweken eigenlijk op een hogere ph dan je had aangenomen.
mijn kraan water is 7.6 ph maar in die bak is de ph 6.5 dus het is omlaag gegaan

Toch raar dat als je kraanwater hoger is deze 1 punt zakt. Je hebt geen verlagende bodems zover ik weet en je gebruikt geen co2.

Toch raar dat als je kraanwater hoger is deze 1 punt zakt. Je hebt geen verlagende bodems zover ik weet en je gebruikt geen co2.
ja zou dan tog mee te maken hebben dat ik weinig water ververs en veel voer en dat dan op langer termijn die waarden veranderd ?

Ik durf het niet te zeggen en wellicht dat mensen met chemische kennis dat wel kunnen.

Altijd dezelfde meetmethode gebruiken voordat er conclusies getrokken worden. Dus gebruik diezelfde druppeltest dan ook voor de andere bakken en het kraanwater.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan