pH verlagen bij garnalen.

V

veerke

Guest
Al ongeveer een maand zit mijn nieuwe garnalenbakje (taiwan bees, CR&CB) te draaien (50 L), maar ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over de pH waarde. Ik heb momenteel een pH waarde van 6,3 maar ik zou deze liever zien gaan naar een waarde van 5,5-6.

Het kraanwater bij ons in de buurt heeft een pH van 8-8,5. Dankzij het osmose apparaat kan ik deze reguleren naar een pH van rond de 7, en door middel van een akadama bodem, een of ander pH verlangend boomstronkje(en Cattapa bladeren)is de pH dus gezakt naar 6,3.
Heeft iemand idee�n hoe je de pH verder nog omlaag kunt krijgen?

Ik gebruik momenteel ook bio CO2.
Wat ik voorderest nog in de bak heb zitten is een stukje hout, paar plantjes, veel soorten mos, een bodemfilter en een (los) hoek filtertje.

Ik ben trouwens niet zo'n voorstander van turf i.v.m. waterverkleuring. En ik ben eigenlijk ook niet van plan om iedere dag (weekelijks kan evt. nog wel) een chemisch goedje erin te druppelen.
Ik hoor graag of iemand nog idee�n heeft/ervaringen.
 
< 7 is volgens mij laag genoeg om CR en CB te kweken.

(Zou het nog wat zuurder maken.. dan verdwijnen ze vanzelf :p )
 
TB garnalen kunnen prima op een ph van 6 maar het beste is dat te vragen aan de verkoper. je kan het beste die waarde aanhouden en ook vragen naar de geleidbaarheid.
Ik heb de TB hier op 6-6.1 zitten.
 
Ooit al eens super peat geprobeerd? Ik ga niet zeggen dat deze turf het water niet verkleurd, maar de verkleuring is zo gering dat je het niet ziet als je het niet weet. Als je er niet dagelijks iets in wilt druppelen en het evenwicht stabiel wilt houden op een lagere pH zijn er simpelweg niet zoveel andere opties over....
 
je kan er een catappa blad er in doen en het ontsmet je water ook
 
Ik zou zoals ik al aangaf de ph helemaal niet verder laten zakken hoor. Tenzij ze op een extreem lage ph zijn gekweekt, maar als je kijkt naar de webwinkels die deze aanbieden dan lees je meestal een ph van 6 of iets hoger.
 
Terug
Bovenaan