Wat is er nieuw

ph verlagende bodem en osmose.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hein..V
  • Startdatum Startdatum
H

Hein..V

Guest
Ik heb een vraagje,

Ik wil een taiwanbee bakje 60/30/30 opstarten, nu heb ik een bodumfilter en een spons filter, en ik zou dennerle scapers soil willen gebruiken, en heb een osmose instalatie gehaald.

Nu is mijn vraag kan de ph verlagendebodem samen met osmose water of gaat er dan iets compleet mis.? Of beter 1 van de 2 en niet alle 2?

Gr Hein

Je zult toch je ph-waarde moeten sturen met iets, met een ph-verlagende bodem kan dat inderdaad.
Meestal wordt er trouwens wel gewerkt met een mix van osmose en leidingwater.

Wij hebben ook de cb op een ph verlagende bodem en verversen met osmose dat we op peil brengen met mineralen. Dat gaat prima samen hoor. De geleidbaarheid is bij ons rond de 250 en dat brengen we dus op peil met GH+ mineral salt.

Je moet dan even kijken welke geleidbaarheid jij hebt en zo kun je water prima aanmaken.

Zoals Mark aangeeft kan het ook door het met kraanwater te mixen maar aangezien we geen risico op chloor of andere stoffen willen lopen gebruiken we puur osmose. Ook wij hebben de Taiwan Bee, waaronder de Panda en de King kong.

Okee top voor de andwoorden, jullie meten dit met een druppeltest? Of..?

Moet zeggen dat ik gebruik maak van goedkope metertjes (kosten zo rond de 10/15 euro), zowel voor de ph als de geleidbaarheid, soms meet ik de ph nog extra met een druppeltest, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.
Andere waardes meet ik wel met druppeltesten.
Op mijn verjaardags-verlanglijst staat een goeie ph-meter, ik ben alleen nog lang niet jarig 😉
Dit is een voorbeeld van een goede.. (John gebruikt die ook dacht ik mij te herinneren)
https://www.conrad.nl/nl/voltcraft-pht-02-atc-ph-meetstick-pht-02-atc-0-14-ph-101137.html

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan