Wat is er nieuw

Philips Led goede vervanger voor Philips TL T8

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tempest67
  • Startdatum Startdatum
T

Tempest67

Guest
Hallo allemaal ,

Zou dit kunnen

"Normale" Philips TL lamp T8

vervangen door deze

Philips LED vervanging T8

Lampen komen op het eerste oog redelijk overeen. Zie echter wel dat de Led variant slechts 1050 lumen tegen 1350 lumen voor de T8 geeft.

Kleur etc gelijk. Ik weet dat deze specifieke lampniet dimbaar is door mijn oude ballast versie , vervangende starter wordt erbij geleverd.

Iemand ervaring met deze lampen in het aquarium ?

Mvg
Kees
 
Het kan denk ik wel als ik het zo bekijk maar je zal wat minder lichtopbrengst hebben denk ik omdat je minder Lumen hebt.
Heb er geen ervaring mee verder.
Waarom wil je de led nemen dan?? Alleen vanwege het verbruik??
 
Zou inderdaad puur om het verbruik gaan . Tevens is de prijs natuurlijk ook niet verkeerd t.o.v. andere led lampen.
Ik lees meestal dat met LED de lichtopbrengst veel groter wordt met alle bijkomende alg problemen. Daar lijkt hier dus geen kans op .

Het gaat in dit geval om een tweede hands 80 cm aqualantis met 2 x T8 van 18 W die vervangen moeten worden.

Mvg
Kees
 
Die links stonden inderdaad al in mijn eerste post .
Dus dezelfde maar dan in kleur 840

Mvg
Kees
 
Ja, ik zie het.
Dom van mij.

Heb ze zelf van T8 naar T 5 gemaakt. Met verloop.
De 1,50 m.
 
en bevallen ze goed ?
merk je iets van de mindere lichtsterkte ?

Mvg
Kees
 
T5 is lichtsterkte hoger.
Dus vangt het verschil wel op.

T5 adapter - Perfecte vervanger voor T8 lampen! - TL Besparen

De T5 adapter incl. T5 verlichting heeft zichzelf binnen 1 jaar terug verdiend daarna gaat u jaarlijks 40% tot 70% besparen op uw verlichtingskosten.
www.tlbesparen.nl/T5-Bespaar-adapter -
 
@Bertus:
Als je dus zo'n T5 adapter in de T8 zet moet de ballast dan ook aangepast/vervangen worden of kun je gewoon de bestaande gebruiken?
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Avond
      Terug
      Bovenaan