Piepkleine verstekeling


Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Berichten
735
Leeftijd
28
Locatie
Ede
Hoi

Tot mijn grote verrassing is er een piepkleine verstekeling meegekomen met mijn nieuwe bijlzalmpjes. Ik heb mijn beste fotografiekunsten uit de kast gehaald om hem op de foto te krijgen maar het resultaat is niet echt indrukwekkend helaas :p Wie kan dit kleintje identificeren en wellicht met wat advies over wat ik het beste er mee kan doen?
Tip: De kleuren op de foto vallen wat tegen, maar hij is best fel oranje/zwart gestipt met op de doorzichtige vinnen zwart en oranje strepen.
WhatsApp Image 2019-09-07 at 18.23.05 (1).jpeg
WhatsApp Image 2019-09-07 at 18.23.05 (2).jpeg
WhatsApp Image 2019-09-07 at 18.23.05.jpeg
 
Ja daar lijkt hij inderdaad erg op!
Het is zeker een danio, maar ik denk dat hij iets meer lijkt op de Danio kyathit. Hij is namelijk niet zo heel knal rood/oranje en de vinnen zijn doorzichtiger.
Bedankt voor de tip!
 
Laatst bewerkt:
Of zou dat komen omdat het nog een kleintje is?
 
Een betere foto zou kunnen helpen :D
 
Is een jonkie D.Kyathit..heb ze zelf ook gehad, er zijn 2 kleurslagen, de gewone en de zgn "fire ring"deze wordt felrood.

IMG_20181124_201456465.jpg
 
Fijn! bedankt voor de bevestiging!
Helaas is mijn aquarium niet zo geschikt voor deze soort dus ik ga eens kijken of ik iemand kan vinden om hem over te nemen.
 
100% zeker een Danio margaritatus en absoluut géén Danio kyathit.
 
100% zeker een Danio margaritatus en absoluut géén Danio kyathit.
Oei nu wordt het toch spanned! waar zie je dat aan?
 
Bij de eerste foto dacht ik ook aan Celestichthys margaritatus (pareldanio), maar na de laatste foto's zou ik tòch eerder denken aan Brachydanio kyathit. En wel de gestippelde vorm daarvan. Dit vooral omdat er totaal geen rood in de vinnen te zien is.
 
C. margaritatus toch! Zeker die laatste foto's laten onmiskenbaar o.a. de lichaamsbouw en het stippelpatroon zien die bij deze soort horen. Heel anders dan bij de andere genoemde soort. Ik kan me er niets bij voorstellen dat die het nu nog zou blijken te zijn. :)
 

Terug
Bovenaan