Wat is er nieuw

Pistia stratiotes

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
24
Hallo! Ik heb gelezen dat Pistia heel erg gevoelig is voor water op de bladeren, maar hoe erg is het? Want als ik het in mijn aquarium doe blijven de randen van de bladeren nat, is dat een probleem? En wat gebeurt er eigenlijk met de pistia in een vijver als het regent?

Bij een aquarium is de crux dat de lampen (doorgaans vrij heet) dicht bij de bladeren zijn. Dat kan zorgen voor wat 'verbranding'.
Dit geldt voor elke plant die drijft, echter van Pistia willen de bladeren wel eens wat meer omhoog staan waardoor die er meer of eerder last van heeft.
Hoe erg is het, tsjah, minder erg dan de frase 'heel erg gevoelig' op ons overkomt ;-)

Bij een aquarium is de crux dat de lampen (doorgaans vrij heet) dicht bij de bladeren zijn. Dat kan zorgen voor wat 'verbranding'.
Dit geldt voor elke plant die drijft, echter van Pistia willen de bladeren wel eens wat meer omhoog staan waardoor die er meer of eerder last van heeft.
Hoe erg is het, tsjah, minder erg dan de frase 'heel erg gevoelig' op ons overkomt ;-)
Gelukkig! Het is een vrij donker bakje, met 4x 3w leds op ongeveer 35%, dus ik denk niet dat het voor verbranding kan zorgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan