F
Fishy303
Guest
Moet een extern filter persee lager als het aquarium zelf staan, of mag het externe filter ook op gelijke hoogte staan als het aquarium zelf?
Sanneke80 zei:Even off topic maar Bertus, hoe vul jij de instroom slang?
Ik zit daar altijd zo mee te kloten, moet in de kast kruipen, mijn nek 180 graden draaien en kan dan net aan de slang zuigen om hem vol te krijgen. Doe ik dat niet dan doet de pomp het niet.
Mijn vader heeft sinds kort de 4+ daar zit een hevelknop op, maar op die van mij de experience lijn, zit dat niet.
jessicapilon zei:De slang even in een emmer die je lager dan de bak houdt en dan loopt het water zo hoor.
biljoenblik zei:Ik heb een jaar geleden eens een zeer gedateerd artikel gelezen over de werking van potfilters.
Hierin werd ook heel duidelijk uitgelegd waarom het beter is een potfilter altijd lager te zetten dan het aquarium.
Kort samengevat was de doorstroom maximaal, als het filter geheel onder het aquarium stond. Had met de wet van communicerende vaten te maken.
Ik had graag de link naar het artikel willen geven. Maar na lang zoeken, heb ik het artikel niet meer kunnen vinden.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.