Wat is er nieuw

plaats sera flore CO2 druk-diffusor

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,854
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
heb zins kort een co2 installatie van sera
met deze verdeler sera flore CO2 druk-diffusor
wat is nu de best plaats in de bak
nu heb ik hem naast de inlaat en verwarming hangen is dit handig of is een ander plaats beter

groet jaap

826113flipper34_0_82_sam_0281.jpg
 
Zorg dat het CO2 goed door het water wordt verspreid. Dus bij de uitstroom van het filter is een prima plek, dan zorgt de stroming dat het CO2 goed bij de planten kan komen.
 
Toevallig zat ik hier vandaag ook naar te kijken. Vroeg me af of je dit apparaat nog ergens op aan moet sluiten of is de diffusor een co2 apparaat op zich?
 
Dit is eigenlijk te vergelijken met een flipper zoals ik die gebruik.
Dit werkt iets anders en de belletjes die door de steen heen komen worden dan weer opgenomen door het water.
Je moet dus ipv een flipper deze diffusor aansluiten op je co2 set.
Het is niet meer dan een glaasje met vaak een keramische steen erin en een stukje slang dat naar je co2 installatie loopt.
Ik heb in het verleden er ook 1 gebruikt maar ben overgestapt op een flipper van Dennerle omdat je daar de bellen direct mooi kan tellen zonder bellenteller.
 
Ah ok, dus je hebt dus wel nog een co2 systeem / gasfles nodig? Dacht dat het gewoon aansluiten was op luchtslang van luchtpompje en gaan met die banaan...

Ken er ook helemaal niks van, pas sinds vanavond mij een beetje aan het verdiepen maar van dit apparaat begreep ik niks...
 
Ja maar waar komt de co2 dan vandaan denk je :S??
Je moet gewoon dus een co2 systeem hebben en ipv een flipper sluit je dit glazen apparaat aan die de bellen in de bak brengt.

Dus jouw banaan gaat nog niet 😉
 
Ik dacht dat dat uit zo'n tabletje zou komen of membraantje net zoals bij de sera co2 start dat had 😉
 
Ja ik zag dat systeem en daar plaats je dagelijks tabletten in.
Maar dat glazen ding moet je aansluiten op de drukfles en dat verdeeld gewoon de co2 in hele kleine belletjes.
 
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan