Wat is er nieuw

plaats verwarming met achterwand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lesley775
  • Startdatum Startdatum
L

Lesley775

Guest
Hallo allen,

Na 2 jaar mijn aquarium gehad te hebben hebben we een nieuw en grotere bak gekocht (joepie!!)

En dit keer met jullie hulp (bedankt hiervoor) een achterwand gemaakt, maar een vraagje over de plaats van de verwarming.

Zoals jullie zien heb ik mijn achterwand gemaakt en boven deze wand komt een 16 mm druk pvc pijp met 3 uitmondingen naar voren gericht (de bak in) en een naar beneden waar ook de verwarming is geplaatst (achter de wand dus)

Ik neem aan dat deze plaats goed is? of zal er nu door de 2 ventilatie roosters rechts niet genoeg warm water komen?

de inlaat is aan de linkerzijde, ook achter de wand.
dGhB1wybKUzFkKQOifUI03WklRyddez2.jpeg

dank u voor de hulp
lesley

Zal zo waarschijnlijk geen goede warmte uitwisseling zijn met het water.
Zou beter zijn dat het element in de hoek zit van de inlaat waardoor er constant watercirculatie langs het element staat.

okay, thx,
(misschien een vreemde vraag, maar gaat mijn warmte dan niet gelijk me inlaat in en mijn externe filter in?

In principe wel maar komt dan ook net zo snel weer naar buiten door de 3 uitlaatmonden...

ja dat klinkt logisch, nou top! dan doe ik dat. of is het slimmer als ik een compleet andere aanpak ga maken? op de achterwand na is het allemaal nog te veranderen.

zat ook aan een externe verwarming te denken maar das toch weer 60 euro, zo zonde als het ook met me huidige verwarming kan.

Is er links achter de wand plek aanwezig voor het verwarmingselement?

ja zeker wel....heb er een ruimte van 5 x 10 cm ruimte voor gemaakt

Dan zou ik h'm gewoon daar plaatsen,waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! 😉
Ziet er goed uit iig ben benieuwd hoe de bak gaat worden!

Als je een beetje handig bent, zou je volgens de beschrijving van dit topic:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 459&page=1

zelf een externe verwarming kunnen maken. Staat in dit topic een goede beschrijving die voor weinig geld te maken is met behulp van wat pvc en een standaard staaf verwarmin.

jaaa....ik ook! heb al een zooi foto's dus ga er hier een post van maken! ook van me CO2 reactor....
bedankt man voor je hulp!
very much appreciated

Toch een goede vraag het loont echt wel om je verwarming een beetje strategisch te plaatsen.

Wat voor bakje gaat het worden Lesley?

Komen er (veel) planten in?
Wat voor vissen? (misschien kun je wel zonder verwarming)

~ Ivo

Het is een beetje een dubbelpost, maar ik weet niet of je mijn post hebt gezien. Ik had namelijk fouten op de pagina en toen het bericht uiteindelijk werd gepost stond ie tussen andere posts in... Maar dit is wat ik had geplaatst:

Als je een beetje handig bent, zou je volgens de beschrijving van dit topic; http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 459&page=1 zelf een externe verwarming kunnen maken. Staat in dit topic een goede beschrijving die voor weinig geld te maken is met behulp van wat pvc en een standaard staafverwarming.

@ moderator: mijn eerdere post met deze tekst mag verwijderd worden....

Amarantha, das een goed idee zeg! echt niet aan gedacht! thx for the tip! ik denk dat ik die zeker ga maken! (ga ik ook nog even posten)

En wat het gaat worden? Nou heb een Juewl Rio 125 (die ik ook tekoop ga zetten nu dus als iemand hem wil 😛)
Maar mijn meisje en ik wilde toch graag een grotere hebben, voor de simpele reden dat we het gewoon super leuk vinden samen.

Het oude en de nieuwe gaat gewoon een leuk gezelschaps bakje worden. Met een paar mooie planten en simpele visjes (corry's, paar platty's, een mooie ancistrus gold, labyrint vissen enz)

Heb er dit keer voor gekozen om zelf mijn achterkant te maken en de dingen die ik in de loop van de maanden/jaren heb opgestoken van mijn eigen quarium ga ik nu ook verbeteren.

Wat inhoud dat ik mijn eigen:
-Achterwand ga maken,
-Led verlichting ga maken en plaatsen, met programmeerbare led controle kast >> Link
-Met een arduino controlled dosing pump, erg leuk! kijk hier maar >> Link!!!
-(nu ook) een externe Verwarming ga maken
-en een C02 reactor ga maken!

super leuk dus....

Hier alvast wat foto's (ff snel) ik ga een nieuwe "zelf bouw project post maken" als ik klaar ben/bijna klaar ben.

(ps, ben nog lang niet klaar he! vandaar de half af foto's)

-Mijn oude en nieuwe bak
(een rio 125 en de nieuwe is een Eheim 120x40x50 (240 liter)

Owwww en snel gelijk een vraag! ik ga op de bestaande kast een 18 mm plaat maken voor de grotere aquaria die daar komt! dan steekt mijn plaat ongeveer 10 cm uit aan de zijkanten van mijn kast!
dat mag toch geen probleem vormen voor het aquarium zelf? de kast is super stevig. (ben timmerman en kan het zeggen, hij staat met 4 14mm keilbouten in de buur vast)

-Achterwand

de lichtbak in aanbouw. (afgekeken van Baloe hier van de site! dank daarvoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan