Wat is er nieuw

plaatsing filterinlaat

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Ik heb al jaren mijn filter inlaat zo'n 2cm boven de bodem hangen. Zie bijlage afbl. 1
Maar omdat ik veel op het net naar inspiratie heb gezocht voor de indeling, kwam ik tot mijn verbazing ook veel bakken tegen waar de inlaat halverwege de bak hangt. Zie bijlage afbl. 2
537618_0_82_filter_inlaat.jpg

Nu vraag ik me af of dit halverwege hangen wel zo goed is voor de filtering?
Ik vraag dit omdat ik in die bakken ook zag dat je de inlaat nog mooier kon wegwerken. Nu zet ik wat planten voor de buis maar toch zie je de buis toch wel een beetje.
Graag wat meningen.

Vaak blijf je de buis wat zien hoor. Ik heb hem ook zo n beetje op de bodem want dan zal bij een goede stroming het vuil van de bodem worden aangezogen.

Ja john, dat is ook mijn reden dat ik hem net boven de bodem heb hangen. Ik was benieuwd of er hier ook mensen waren die hem dus op de helft van de bak hebben hangen en wat hun beweegredenen daarvan zijn. 😉

Ik heb hem wat hoger hangen op ongeveer 5 cm van de bodem af, dan zuigt hij minder vuil aan en blijft er een "hoopje" vuil onder de inlaat liggen wat de garnaaltjes wel lusten en ik bij elke waterwissel afzuig.

Die van mij hangen ook wat verder van de bodem af maar komt omdat ze niet langer zijn 😉
Kan het wel verlengen maar vind het prima gaan zo.

Ik lees dat iedereen wel zn reden heeft voor de wijze waarop de afzuiging s geplaatst. En als dat verder goed werkt dan kan dat ook prima verder natuurlijk.
Vaak kom je met proberen er wel achter wat je het beste bevalt denk ik.

Ja dat klopt wel john, maar als ik mijn afzuiging hoger wil, dan moet ik hem afzagen en als het me niet bevalt moet ik nieuwe buis kopen. Dus ik laat hem maar gewoon op lengte, aangezien ik hem al een paar jaar zo heb en geen klachten heb ( behalve dan dat ik hem niet 100% weggewerkt krijg). Ook komen er geen garnalen in de bak die het hoopje vuil lekker vinden zoals bij Ton

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan