Wat is er nieuw

plaatsing verwarming / lilypipe enz

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Trueno
  • Startdatum Startdatum
T

Trueno

Guest
hey allemaal,

nou zoals jullie misschien gezien hadden in de vorige post ga ik een buitenfilter kopen, maar heb een vraag over de plaatsing van de diverse spullen. Voor ik alles ga installeren later en het fout doe.

Ik las dat de Co2 trap en de verwarming iig naast de uitlaat moeten en dan de inlaat van de Lily pipe er naast om op deze manier een circulatie te krijgen. klopt dit?

Ik las ook dat een lily pipe goed is voor de stroming maar is een zo pijpje niet te weinig? is een sproeibuis niet beter?


Ik heb een Juwel rio 125 bak en een staaf verwarming van jewel, de lilypipe heb ik nog niet gekocht, wilde eerst even wat info halen hier!

dank u weer.
gr lesley
 
Les, ik weet niet welke filter je wil kopen maar bij de Eheim zit een spraybar en die gebruik ik ook.
Ik heb de sproeibuis op de zijruit geplaatst naast de verwarming en de verwarming. De inlaat van de filter zit in de andere hoek links van de bak.
Als je een goede uitstroom van de spraybar hebt dan krijg je denk ik wel een goede circulatie in de bak omdat de ruit aan de andere kant het water terugkaatst zeg maar.

In de meterbak zit de co2 flipper juist aan de andere kant, maar ik merk weinig verschil, en door de stroming wordt de co2 wel goed verspreidt hoor.
 
Ik ga idd de Eheim 2213 Classic kopen, alleen maar goede dingen over gelezen dus dat kan niet mis gaan. Dan weet ik dat de spraybar voldoende is en ik verder niets meer nodig heb.
Weer bedankt 🙂
groetjes
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan