Wat is er nieuw

Planaria alarm..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Garnalenmama
  • Startdatum Startdatum
G

Garnalenmama

Guest
wat is het beste om te doen?
dit is de eerste keer dat ik ze heb en worden er steeds meer ..

Als het teveel zijn kun je Flubenol gaan gebruiken.Uitvangen kan ook maar misschien geen optie meer.
Garnalen kunnen ertegen maar de slakken niet.

dank je wel voor je advies jessicapilon.
is dat gewoon in dierenwinkels te krijgen?

thanks!

Is het wel planaria? Driehoekige kop. Of opstart wormpjes? 2 mm.

het is echt planaria. heb eerst goed naar foto's en websites met informatie gezocht en kijk en vergelijk gedaan.
alleen ik heb sinds gisteren 15 nieuwe rasbora maculata erin zitten en ineens bijna geen planaria meer te ontdekken???!!
eten zij de planaria op ?

Zou kunnen maar planaria is meestal het actiefst vlak voor en als het licht uit is.

Meestal eten vissen de planaria op, dus het zou heel goed kunnen.
Maar even afwachten als je het licht aandoet.

ja dat wist ik idd. maar heb vanacht ook nog staan gluren en maar 3 op mijn ruit..
hopen dat bora'tjes honger blijven houden dan maar 😛

Oh, dat is op zich niet veel nee. Misschien dat wat minder voeren helpt. Mocht het toch weer een plaag worden dan kun je met een gerust hart dat middel gebruiken en met garnalen is het altijd wel handig het in huis te hebben. Via MP koop je al 1 gram voor 50 cent namelijk.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Dus voor het geld hoef je het niet te alten denk ik.

Ja dat was ik inderdaad van plan.
Hen het eens in de gaten gehouden vanacht. Paar keee gekeken tussendoor en het is sinds die nieuwe bora's echt heel stukken minder!

Bedankt voor de tips!

Tja dan zou ik het goed even in de peiling houden en niet teveel voeren.
Mocht het toch de verkeerde kant uitgaan dan kun je altijd nog iets doen.
Dat soort medicatie erin doen as het niet echt nodig is zou niet mijn voorkeur hebben 😉 .

Succes met je bakje verder hoor.

Nee was ook niet van plan als het zo minimaal blijft er een middeltje voor in te doen.
Ik heb vandaag alleen bora's beetje gevoerd en ga sowieso inderdaad minder voeren.

Bedankt 🙂

Nou de plaag was gisteren volop terug. De spullen die erin stonden. Kan ik die uitkoken/spoelen met loeihete harde straal of kan ik beter zeggen dat ik nieuwe spullen moet gaan kopen en alles wat in bak stond met planaria weggooien??

Ik zou gewoon Flubenol gaan inzetten waardoor je verder niks hoeft weg te gooien.
Het kost enkele dubbeltjes en je hebt dan een boel minder ellende en frustratie denk ik.

Ja ga ik ook bestellen 🙂
Alleen omdat Het niet verkrijgbaar was hier en ik mijn garnaaltjes nog niet heel het weekend erin durfde te laten zitten met die rotbeesten, heb ik ze in een andere aqua gezet.
Dus mijn spullen zitten nu apart in een emmer.
Kan ik ze uitkoken? Is dat veilig?
En als flubenol binnen is erin doen samen met de uitgekookte spullen?

Is allemaal niet nodig en heeft vaak zelfs weinig zin dat apart zetten en uitkoken.
Als er een lading eitjes van de planaria de dans ontspringt en die kans is heel groot blijf je ze houden.
Gewoon je bakje en inrichting laten zoals het is en een kuurtje doen,alles op z'n kop zetten kan alleen maar meer kwaad voor je garnalen.

Nouja de inrichting is dus 0.0 nu. Staat niks in behalve de garnaaltjes..
Ik doe er dus het beste aan om nieuwe spullen te gaan kopen qua accesoires

Seabait zei:
Is allemaal niet nodig en heeft vaak zelfs weinig zin dat apart zetten en uitkoken.
Als er een lading eitjes van de planaria de dans ontspringt en die kans is heel groot blijf je ze houden.
Gewoon je bakje en inrichting laten zoals het is en een kuurtje doen,alles op z'n kop zetten kan alleen maar meer kwaad voor je garnalen.

Ben het helemaal met mijn naamgenoot eens :thumbs:
Niks uitkoken en gewoon een kuurtje erin en na enkele dagen is het opgelost. Eventueel kun je herhalen, maar zelf heb ik de ervaring dat dit niet altijd nodig is.

ok. thanks! 🙂 is dat no planaria trouwens wat? want ga in april voor me kleine bakkie wat bestellen en zit te denken dat er dan ook meteen bij te bestellen dat mocht er nog eens planaria zien dat ik wat heb liggen hier.
iemand ervaringen met no planaria?

Dacht dat ik hier al een reactie over no-planaria had gezet...
Heb het zelf al een paar keer gebruikt en werkte goed.
Je moet dan wel een goede circulatie van het wateroppervlak hebben want door dat spul komt er een vettig laagje op het water.

Biomax No-Planaria:

Planaria vrij na slechts 3 dagen. Biomax No-Planaria is het eerste beschikbare middel dat echt tegen Planaria helpt. Planaria heeft een gladde, slijmerige huid en zijn net plat geslagen slakken. Ze hebben meestal een of twee paar ogen en hebben een kenmerkende driehoekige of een pijlpuntige kop. Belangrijkst ingredi�nt is het Betelnootpalm extract. De Betelnootpalm is een van nature voorkomende grondstof afgeleid van de stam, het palm-extract is giftig voor wormachtige organismen. No Planaria heeft geen invloed op de waterkwaliteit. De pH, GH en KH waarde blijft stabiel. No Planaria heeft geen negatief effect op garnalen, waterplanten en de belangrijke bacteri�n in het water of filter materiaal en is herhaaldelijk getest met succes tegen planaria.

Hoofdbestanddelen:

Betelnootpalm het palm-extract

Ik heb er ook wel goede geluiden over gehoord, echter is een kuurtje dacht ik duurder dan de 50 cent die je voor Flubenol betaald.

Betelnootpalm - 100 gram

chwinkel.ailing.nl/index.php?item=betelnootpalm--100-gram...

Areca catechu. ... Betelnootpalm - 100 gram. Home � Info � Email � VWA � Algemene woorwaarden. Producten. Baby Melkpoeder � Blooming-tea � Blooming- ...

Betelnootpalm 100 gram

Areca catechu

Artikelcode: 210032

� 3.00

Google op Betelnootpalm (Areca catechu).
Kom je deze tegen.

Thanks voor alle reacties!

Lijkt me zo erg als je fit hebt.... sterkte!

Hoe staat het er nu voor met de bak en de overlast??

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan