Wat is er nieuw

Planaria val.

Lex

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2006
Berichten
702
Leeftijd
52
Locatie
Nieuw-Vennep
Vorige week zag ik wat planaria rondkruipen bij de garnalen dus begin deze week zo'n val gekocht maar denk dat jullie het al raden de planaria ( enkele stuks hoor ) zag ik nog in de bak kruipen en het valletje leeg....
Zou het kunnen komen dat ik deze op/in de zandbodem heb staan i.p.v. grind/soil , dus de planaria niet door het zand richting de val kunnen ?
Ik heb deze:

hibby.jpg
 
Hier werkte die ook niet echt en ik pak dan liever Flubenol.
 
Daarom zijn ze overal te koop zeker.🤔
Met Flubenol kan ik ook gelijk een nieuwe groep garnalen aanschaffen ben ik bang.
 
Daarom zijn ze overal te koop zeker.🤔
Met Flubenol kan ik ook gelijk een nieuwe groep garnalen aanschaffen ben ik bang.
Garnalen kunnen prima tegen flubenol, niks mis mee.

En er is zat meuk te koop die ondeugdelijk is maar waar verder geen ruchtbaarheid aan gegeven word dat het slecht of niet werkt en vooral door de winkelier aangeraden word te kopen
 
Als jij me een groep van 50+ Blue dream garnalen kan geven als ze omvallen wil ik het wel proberen hoor die Flubenol.😉

Maar voorlopig probeer ik ze zoveel mogelijk maar uit te vangen...heb er vandaag een stuk of 7 uitgevangen.
 
Als jij me een groep van 50+ Blue dream garnalen kan geven als ze omvallen wil ik het wel proberen hoor die Flubenol.😉

Maar voorlopig probeer ik ze zoveel mogelijk maar uit te vangen...heb er vandaag een stuk of 7 uitgevangen.
Ik heb het zelfs met crystalblackgarnalen gewoon gebruikt, ik ken ook niemand die garnalen heeft waarbij ze omvielen door flubenolgebruik
 
Hier heb ik het vele malen gebruikt met gewone garnalen en de taiwan bee en ik zag geen uitval.
 
Je leest van alles op het internet op een gegeven moment weet je ook niet meer wie of wat je moet geloven....
Hetzelfde met die valletjes de een zegt dat het werkt en de andere zeg t weer dat het niet werkt, gaat het me niet om die 9euro50 meer eigenlijk meer dat je in de zeik genomen wordt en ik als goedgelovige harry zo'n ding koop.
 
Ik heb een val voor wormen in de zeewaterbak gekocht destijds van Duplo. Zo prima werken en op het plaatje zit die vol wormen. Nou hier staken ze de kop erin en trokken terug en bij het opstaan was de opbrengst 0.
We zijn te goed gelovig Lex😉
 
Je leest van alles op het internet op een gegeven moment weet je ook niet meer wie of wat je moet geloven....
Hetzelfde met die valletjes de een zegt dat het werkt en de andere zeg t weer dat het niet werkt, gaat het me niet om die 9euro50 meer eigenlijk meer dat je in de zeik genomen wordt en ik als goedgelovige harry zo'n ding koop.
Dat is het leed dat internep heet, iedereen kan van alles en nog wat plaatsen (zelfs op wikipedia) en niemand die dat controleert
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Ik trek zo een Chouffe Bok 6666 speciaal Belgisch biertje open de makers zeggen dat het lekker is, dat wil ik controleren!🤣
 
Had vandaag de lege val d'r maar uitgehaald, haal nu met de hand de planaria eruit....
Is niet veel hoor heel af en toe zie ik wat kruipen ( nu al 2 dagen niks meer )
 
Had vandaag de lege val d'r maar uitgehaald, haal nu met de hand de planaria eruit....
Is niet veel hoor heel af en toe zie ik wat kruipen ( nu al 2 dagen niks meer )
's nachts kijken als de lampen uit zijn dan schrik je je naar
 
Ik zoog ze weleens af met een stukje luchtslang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Flubenol gebruiken, met tussenpozen 3x en je bent er vanaf. Enige die omvallen zijn de planaria en een groot deel van eventueel aanwezige slakken.
Die slakken kun je dus beter handmatig eerst verwijderen anders zorgen de dode slakken voor een hogere belasting van je water en gaan de garnalen daaraan dood. De betreffende slakken trouwens ook niet terugplaatsen aangezien die planaria kunnen bevatten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Hier overleefden de meeste slakken het maar het zijn wel dragers van planaria.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan