planaria

Ja goede vraag en vroeger was dat los te koop maar nu alleen nog maar op recept dus je kan de dierenarts eens bellen of die een klein beetje kunnen verkopen als je uitlegt waarvoor.
 
oke bedankt
 
Misschien op een buitenlandse site maar dan moet je ff googelen.
 
ga ik doen heb al gebeld met dierenarts maar verkoopt het niet
 
Raar want een dierenarts is juist de persoon die het zou kunnen verstrekken "op recept". Je kan nogeens een andere dierenarts proberen.
Ik had dat destijds met Levamisole wat ook alleen op recept kon en ik heb het destijds wel via de DA kunnen kopen toen ik uitlegde waarvoor het was.
 
ik ga verder kijken bedankt
 
Succes in de zoektocht.
 
Dit middeltje is wel te krijgen in Nederland tegen planaria: Shrimps Forever Ex-it
Is wel een stukje duurder dan flubenol en je moet goed uitkijken als je vissen in je aquarium hebt.
 
Vreemd als dat hetzelfde is als Bio Max want dat was wel veilig voor vissen dacht ik. Ook raar dat garnalen er wel tegen kunnen en vissen niet maar goed ik ken het middel niet.
 
Beide op basis van Betelnoot maar waarom is de een dan wel schadelijk voor vissen en de ander niet.
 
No Planaria of Planaria X schijnt wel echt in je substraat te nestelen.
Zou toch flubenol proberen te vinden. Ook kun je misschien een planaria val gebruiken of even tijdelijk een visje erin zetten die ze allemaal opvreet :)
Ik heb volgens mij nog wat flubenzadol liggen, mocht je echt in zak en as zitten :)
 
Vroeger kon je het via google wel kopen maar wettelijk nu alleen op recept dus je bent afhankelijk van de dierenarts. Ook via Ali of Amazon vindt ik het niet.
 
bedank voor de berichten hed het besteld we wachten af
 
Ik weet je bestand niet maar pas op als je vissen hebt.
 
het is voor garnalen bakje
 
Ok dat scheelt dan weer als ik het zo lees.
 
Flubenol is niet toegelaten voor gebruik bij vissen/ in aquaria. Ook vroeger was het niet toegelaten, maar er werd geen aandacht aan besteed. De dierenarts zal dit dus niet (legaal) verstrekken voor dit gebruik.
 
Flubenol is niet toegelaten voor gebruik bij vissen/ in aquaria. Ook vroeger was het niet toegelaten, maar er werd geen aandacht aan besteed. De dierenarts zal dit dus niet (legaal) verstrekken voor dit gebruik.
Nou lekker weer dus en ik ben benieuwd wat een goed alternatief is behalve de hier al genoemde middelen waarbij men ook waarschuwt voor gebruik met vissen.
 
Als je ze zonder chemische middelen wilt bestrijden: Er is een planariaval.

En platy’s, betta’s, molly’s en sommige loaches en corydoras schijnen ze lekker te vinden.
 
Ik kees ook dat als je ze wilt houden ( geen idee waarom je ze wilt houden), dat je ze goed moet verzorgen en eiwit te eten moet geven. Het zou dus kunnen zijn dat als je veel last van planaria hebt, je teveel voert of er een dode vis ligt of ander dood materiaal met eiwit.

Verder lees ik dat ze dood gaan bij 1 uur in 30 graden. Nu doen de meeste vissen het daar ook niet goed op, maar wellicht kun je de bak leeg halen, even lekker de temperatuur omhoog tot ze dood zijn, de boel afhevelen en dan weer de visjes erin.
 
Terug
Bovenaan