Wat is er nieuw

Plant groeit slecht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yorick!
  • Startdatum Startdatum
Y

Yorick!

Guest
9
Ik heb een aquarium van 60 cm. In men aquarium heb ik een javaren genaamd Echinodorus bleheri. Vrieger toen ik hem kocht was het een mooie grote plant maar op den duur werd hij steeds kleiner. Normaal zou deze plant toch goed moete gaan in mijn bak? Als voeding krijgen mij planten Aqua-Plant 24 + activator.

misschien eten je vissen de planten op

Nee dat doen ze gelukkig niet heb wel 2 appelslakken erin maar die blijven erook vanaf

Hoe post je een foto?

Onderin het vak waar je typt staat upload bestand😉

Ok dankjewel

IMG_0629.JPG

Heb je hem in de grond gezet met wat voeding bij de wortels?

Dat is inderdaad de Bleheri en zoals Ton al aangeeft wil die graag wat voeding bij de wortels. Je hebt dan nu ook minimaal licht met 15W dus echt snel zal de plant niet groeien denk ik.

Ja heb ik maar de plant krimpt naar mate ik hem langer heb

Van krimpen heb ik nog nooit gehoord, dat zal gezichtsbedrog zijn t.o.v. de andere wel sneller groeiende planten.
Wel gaat de plant als hij wat langer staat zijn bladeren wat uit elkaar zetten zo dat de hoogte niet lijkt toe te nemen.

Krimpen is ook voor mij nieuw tenzij je bedoeld dat er bladeren af zijn gegaan.

Geef hem wat 1 of 2 voedingscapsules of kleibolletjes bij de bodem. Onder 15 watt moet hij wel kunnen groeien.

Een Kleibolletje

Srry niet krimpe maar de bladeren werden minder groot oude viele af en kwame nieuwe maar die zijn al half jaar nie gegroeit

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan