Wat is er nieuw

Plant verlept

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peter.l
  • Startdatum Startdatum
P

Peter.l

Guest
Myriophyllum is de plant die helemaal verlept, zelfs de kopjes kwijnen weg, maar zoals je kan zien is het water behoorlijk wit van de bacteriën en komt er dus weinig licht door.
De andere planten zoals de cryptocornus soorten blijven het wel goed doen, de vallisneria heeft ook behoorlijk problemen, de bovenzijde van de blaadjes verleppen.
Zou ik voor de Myriophyllum een ander soort kunnen plaatsen die sterker is en welke dan?

Bijlagen

• IMG_5440.JPG
    IMG_5440.JPG
    79.1 KB · Weergaven: 99
Wat je kan doen is allereerst het aquarium met rust laten. Je hebt, denk ik, last van een bacterieën explosie. Ik vermoed dat dit een pas opgestarte bak is? Zet er maar eens een paar bossen Waterpest en Cabomba in. Even geen waterverversen!

Klopt, de bak is een week geleden opgestart, en sloeg na een dag wit uit, dit ruikt wel behoorlijk, ik had al begrepen dat water verversen nu geen goed idee was, ik heb de Myriophyllum er uitgehaald en die viel helemaal uit elkaar. heb er nu Ceratophyllum demersum in geplaatst omdat ik daar een grote bos van had staan en hoop dat dit het zuurstof bestand zal verbeteren.

Stinkt je water al een week lang?
En even voor de zekerheid vragen maar je hebt er nog geen visjes in?

nee, dat is sinds gisteren, heb er toen aqua clear ingedaan om de algen te binden voor het filter, dat schijnt wel te werken, het water begint langzaam weer helderder te worden. Ik heb er om te testen 2 visjes ingedaan omdat de andere waarden in orde waren, maar die vonden het niet fijn, de bak is weer leeg.

Ow ik lees dat je nog meer vis hebt in je voorstel topic. Dus vis en aqua is tegelijk gekomen?
Om welke vissen gaat het want wellicht moeten ze verwarmd worden daar waar ze nu zijn.

Ik heb dat kleine bakje gekregen(25l) waar ook 2 maanvissen inzaten, dat kan natuurlijk niet omdat deze veel meer ruimte nodig hebben maar ja, wat doe je als je dat krijgt.
De 2 vissen die ik over had geplaatst zijn dood gegaan de rest leeft nog in het andere bakje, watertemp is 24-25 gr.
Ik heb wat foto's toegevoegd van het heldere kleine bakje de nieuwe bak zonder grote zuurstofplanten(nu wel aanwezig) het kienhout met beplanting en de troebele bak (is al iets beter)

Bijlagen

• IMG_5443.JPG
    IMG_5443.JPG
    49.1 KB · Weergaven: 102
  • IMG_5414.JPG
    IMG_5414.JPG
    46.2 KB · Weergaven: 85
  • IMG_5420.JPG
    IMG_5420.JPG
    25.1 KB · Weergaven: 91
  • CC503ACA-C8BD-4C14-99DC-BE8D02277CFA.JPG
    CC503ACA-C8BD-4C14-99DC-BE8D02277CFA.JPG
    123.9 KB · Weergaven: 94
Als het water echt stinkt dan zou ik gewoon 50% waterwissel uitvoeren. Die bacterien bloei zou niet langer dan een paar dagen moeten duren in mijn ervaring, Wellicht is het gewoon wat zweefvuil uit je bodem o.i.d. en dat lost een waterwissel grotendeels wel op.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan