Wat is er nieuw

Plant vervangen of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GewoonJoey
  • Startdatum Startdatum
G

GewoonJoey

Guest
Omdat mijn Staurogyne sp. het erg slecht doet heb ik zitten denken deze te vervangen.
Hij heeft erg weinig licht (dit zou geen probleem zijn volgens de mensen van APO).
Nu doet hij het toch niet zoals hij moet doen.

Twijfel nu heel erg of ik hem eruit gooi en vervang voor een mooie flinke bos van dezelfde Anubias.
Of toch ga voor het mixen van 2 verschillende soorten Anubias (zou dan gaan voor de nana en de yellow heart).

Wat is jullie mening?
Wil de Anubias dan op steen gaan binden.

Hier de Staurogyne:
20150323_164234_zpsbgdlivwu.jpg

Iemand zijn mening?

Je plantje heeft wel graag co2 lees ik her en der.
http://bart-laurens.nl/index.php?option ... Itemid=101
Echt veel licht is niet direct noodzakelijk.
Ik zie op de foto wat kale stengels met 1 of 2 rozetten met blaadjes. Misschien een idee om de stengels in te korten zodat je alleen de rozetten met blaadjes boven de bodem krijgt en dan eens afwacht wat het gaat doen??
Het is natuurlijk aan jou of je hem wilt vervangen, maar zelf zou ik ze nog een kans geven want echt dood ziet dat plantje er ook weer niet uit.
Als die in je Rio180 staat dan heb je toch snel wel gemiddeld licht denk ik zo.

CO2 zouden ze voldoende moeten hebben net als de voeding.

Als je ziet hoe goed de Micranthemum monte carlo het doet..
Deze zijn tegelijk geplaatst.

Ik geef het licht de schuld, als je ziet hoe donker het is onder het hout.
Op de foto's is het misschien niet goed te zien maar het is een donker hoekje.

Denk dat de verlichting echt categorie weinig is daar.

Echt dood is hij nog niet maar ik heb het idee dat de nieuwe bladeren ook niet bepaald groeien.
Enkele achterin vallen zelfs ook al uit.

Omdat het toch de bedoeling is ze van midden naar achter op te laten lopen zullen ze achter toch het best moeten groeien.

Twijfel daarom dus heel erg of ik ze behoud of vervang voor een mooie plak Anubias nana/Yellow heart.

Ja op de foto zie je het zo niet zoals je al zegt, maar het is goed mogelijk dat ze op een donker plekje staan.
In dat geval zou ik ze verplaatsen en op deze plek het andere plantje nemen. De Anubia lees ik dus.
Jij kan het beste inschatten hoe de verlichting daar is en als ik het zo lees dan zal het plantje het daar niet makkelijk gaan hebben.

Andere plek heb ik er niet echt voor.. Dit gaat te druk worden naar mijn idee.

Ik denk toch dat het de anubias gaat worden.
Deze zal het beter doen met de beperkte belichting.

Die kan met minder licht toe ja.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan