Wat is er nieuw

Plant word licht en rot

KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Beste forum leden,

Ik heb een vraag over een plant welke ik in mijn bak heb staan. Helaas weet ik de naam niet maar hiervoor heb ik foto's van het plantje gemaakt + het probleem wat ik met het plantje heb.

Deze plant heb ik eerder al in mijn bak gehad maar deze ging helaas dood met de zelfde symptomen. Plantje er dus uitgehaald en een nieuw exemplaar gekocht. Nu heeft alleen het nieuwe plantje precies de zelfde problemen.

Doe ik iets fout met het plantje, is het een moeilijke plant om te houden of is het gewoon pure pech ?

Het probleem is namelijk dat het plantje zijn bladeren en wortel helemaal licht en uiteindelijk valt hij om of breekt hij af omdat de wortel helemaal sappig is.

Hieronder 3 foto's van het probleem.

479419kevink_0_82_img_0707.jpg

515291kevink_0_82_img_0708.jpg

992791kevink_0_82_img_0710.jpg

Zet ze eens verder uit elkaar,in de bak.
En kijk waar ze het beste doet.
Heb je No3 10? voeding?

Zal ze indd nog wat verder uit elkaar zetten om te kijken of dit helpt.

Kan helaas momenteel geen waarde meten, krijg donderdag een water test kit en zal dit dan gelijk doen.

Ik gebruik momenteel geen voeding aangezien de rest van mijn planten het wel goed doen, is het aan te raden om ten alle tijden planten voeding te gebruiken ?

Je kunt ook kijken,of het licht niet te fel is.
Met drijvers verminder je het ook.

Kijk eerst naar de waarden. No3 en Fosfaat.

Eens kijken welke plant het is,en de eisen.

Drijvers komen er aan , wou die al hebben voor me diamant goerami 🙂

wanneer ik me test set heb zal ik even de waarden hier posten.

Kan ook schelen,maar moet er genoeg voeding zijn.

Om even terug te komen op het dode plantje, ik heb hem uit mijn bak gehaald. alles was pulp geworden. Denk dat het plantje te weinig licht kreeg op de plek waar hij stond.

Heb het vervangen voor waterpest en dit groeit geweldig 🙂 heb ook Lateriet bolletje ( kant en klaar ) toegevoegd aan mijn planten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan