Wat is er nieuw

Planten aanraden

Molly.be

Well-known member
Lid geworden
9 november 2019
Leeftijd
24
hallo allemaal,

Ik zou graag wat meer planten in mijn aquarium. Vooral in de achtergrond, dus graag lange planten. Wel rekening houden dat ik easy life carbo en profito gebruik ( sommige planten kunnen er niet tegen heb ik gehoord). Welke planten raden jullie me aan. Ik heb ook wat last van puntalgen. Wat kan ik doen? Maar geen co2 systeem installeren. En is mijn watercirculatie goed wan die is ook vaak een oorzaak voor puntalgen.

Hierzijn wat foto's:

Bijlagen

• 20200706_092929.jpg
    20200706_092929.jpg
    136.3 KB · Weergaven: 120
  • 20200706_093000.jpg
    20200706_093000.jpg
    177.1 KB · Weergaven: 114
  • 20200706_093008.mp4
    17.4 MB
De Echinodorus is een niet echt veeleisende plant. Daar zijn verschillende typen van maar wat zijn de waterwaarden gelet op de puntalg? Hoelang heb je het licht aan?

Btw, Belgisch Groen en Sterrenkruid zijn ook niet de moeilijkste.

Je kan ook eens kijken naar hygrophila difformis.
Wij zijn erg enthousiast over deze plant. Je kan zelfs een stuk laten drijven en dan krijg je mooi gefilterd licht boven je planten.

Limnophila sessiliflora vinden wij ook erg leuk, en doet het hier onder bijna alle omstandigheden goed.
Wel iets meer werk met af en toe snoeien. Als de plant te lang wordt buigt hij mee met het oppervlak en gaat daar wat drijven.

Een andere plant die het goed doet onder weinig licht is sagittaria subulata. Die lijkt een beetje op vallisneria. Het wordt hier hoger dan ik gelezen heb, hier toch wel rond de 20 a 30cm hoog.

Ok, ik heb het ooit in een nano met 3W led gehad en daar werd het zo n 10cm. Maar ja zo hoog als de Vallisneria ga je het niet zien denk ik maar het is een leuke voorgrondplant. Maar ja de TS zoekt iets voor achterin :DD 😉

Ok, ik heb het ooit in een nano met 3W led gehad en daar werd het zo n 10cm. Maar ja zo hoog als de Vallisneria ga je het niet zien denk ik maar het is een leuke voorgrondplant. Maar ja de TS zoekt iets voor achterin :DD 😉
IMG_20200620_134517.jpg

Gezien de overige planten van topicstarter dacht ik dat dit misschien ergens leuk tussen kon staan. Dat was de enige reden dat ik het noemde.

Maar ik zal het niet meer noemen in het vervolg bij gezochte hogere planten om verwarring te voorkomen.

Bekijk bijlage 302590

Gezien de overige planten van topicstarter dacht ik dat dit misschien ergens leuk tussen kon staan. Dat was de enige reden dat ik het noemde.

Maar ik zal het niet meer noemen in het vervolg bij gezochte hogere planten om verwarring te voorkomen.

Nou inderdaad is het een leuk plantje die prima in die bak op zn plaats zou zijn hoor. Mss heb je de TS nog wel op een idee gebracht 😉

De cryptocoryne zou ook een makkelijke en mooie optie zijn 🙂

Overigens... Die plant rechts waarvan de bladeren aan de onderkant paars zijn... Volgens mij is dat geen aquariumplant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan